سه شنبه 25 خرداد 1395 / 11:31|کد خبر : 1489|گروه : اقتصادي

پاکسازی 80 درصد از مزارع غلات بانه از آفت سن/مبارزه با سن در بانه به 1721 هکتار رسید

پاکسازی 80 درصد از مزارع غلات بانه از آفت سن/مبارزه با سن در بانه به 1721 هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: امسال در بیش از 1721 هکتار از مزارع غلات بانه با آفت سن مبارزه شده است بطوریکه تا کنون 80 درصد از مزارع گندم و جو این شهرستان از آفت سن پاکسازی شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز جلسه کشاورزی شهرستان بانه با حضور معاون برنامه ریزی و عمران فرماندار بانه و سایر ادارات زیر مجموعه جهاد کشاورزی این شهرستان در فرمانداری بانه برگزار شد.


 جعفر قارزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به رسالت جهاد کشاورزی در حوزه  ارتقای شاخص های کمی و کیفی محصوات زراعی و باغی این شهرستان در طول سال اظهار داشت:جهاد کشاورزی بانه بعنوان اصلی ترین متولی حوزه کشاورزی این شهرستان در طول 3 دوره کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در بانه با تمام توان و ظرفیت خود در زمینه های توزیع بذرهای اصلاح شده هنگام کاشت، اقدام به آموزش کشاورزان از طریق مروجین و کارشناسان مربوطه در راستای بروز کردن معلومات کشاورزان در مقاطع زمانی مختلف و همچنین مبارزه با آفت محصولات در فصل داشت  با کشاورزان همکاری و تعامل دارد.

  
 وی افزود: طی سال زراعی جاری مبارزه با آفت سن غلات در بخش سن مادر و سن پوره  در بیش از 1721 هکتار از اراضی غلات شهرستان بانه انجام‌شده است بطوریکه از ابتدای مبارزه بر علیه این آفت تا کنون بالغ بر 80 درصد از مزارع غلات بانه از آفت سن زدگی پاکسازی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بانه خاطرنشان کرد،
با توجه به اینکه سن غلات یکی از مهمترین و خطرناک ترین آفات مزارع گندم و جو می باشد و از آن به عنوان آفت همگانی نام برده می شود، لذا جهاد کشاورزی بانه تا حد ممکن در این مورد حساسیت به خرج داده بطوریکه طی دو ماه اخیر دو بار نماینده وزارت جهاد کشاورزی در بخش زراعت را به شهرستان بانه دعوت کرده است.

 

 قادرزاده تصریح کرد: جهاد کشاورزی بانه در بحث مبارزه با سن زدگی مزارع گندم شهرستان بانه علی رغم  تهیه  سم مخصوص این آفت به اندازه نیاز، با در اختیار نهادن سم پاش های دولتی و مشارکت دادن سم پاش های بخش خصوص در این حوزه ورود پیدا کرد و به حمد الله توانستیم این آفت را در بانه کنترل کنیم.

وی همچنین به بحث مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو بانه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به بارندگی های متناوب در سال زراعی جدید این نهاد در بحث مبارزه با علف های هرز نیز اقدامات موثری انجام داد بطوریکه در بیش از 1620 هکتار از مزارع غلات این شهرستان با این آفت مقابله شده است
.

 



برچسب ها :

سن زدگی غلات در بانهجهاد کشاورزی بانهبانهکشاورزیعلف های هرز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی