چهارشنبه 22 مهر 1394 / 12:27|کد خبر : 149|گروه : فرهنگي

گفتگو با نویسنده بانه ای کتاب مرزداران وفادار/ متولیان فرهنگی بانه از نویسندگان حمایت نمی کنند

گفتگو با نویسنده بانه ای کتاب مرزداران وفادار/ متولیان فرهنگی بانه از نویسندگان حمایت نمی کنند

نویسنده کتاب مرزداران وفادار ضمن انتقاد ازعدم حمایت متولیان فرهنگی بانه از نویسندگان و پژوهشگران این شهرستان گفت: انتظار داریم که مسئولین، بویژه متولیان نهادهای فرهنگی بانه، نویسندگان را به لحاظ مادی و معنوی بیشترحمایت کنند.

به گزارش آرباباخبر، نویسنده و هنرمندان همواره در خط مقدم توسعه فرهنگی بویژه توسعه مولفه ها و شاخص های مربوط به کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه قرار دارند و به همین دلیل حمایت های معنوی و مادی از قشر نویسنده به مثابه الزامی برای نهادهای فرهنگی و مسئول می باشد.

 علی رغم وجود تاکیدات فراوان  مسئولان کلان کشوری و در راس همه آنها مقام معظم رهبری مبنی بر رشد اعتبارات فرهنگی، هر سال شاهد کمترین حمایت ها از نویسندگان هستیم.

هیوا فرخ نیا نویسنده و پژوهشگر بانه ای در گفتگو با خبرنگار آرباباخبر، ضمن انتقاد از مسئولان و نهادهای فرهنگی بانه خواستار حمایت جدی از نویسندگان و اهل قلم  این شهرستان شد.

خبرنگار: لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟

بنده هیوا فرخ نیا ساکن شهرستان بانه و دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم اجتماعی هستم که در حال حاضر، کارمند اداره اموزش و پرورش بانه می باشم و بدلیل علاقه وافری که به کارهای تحقیقی و پژوهشی دارم در این حوزه نیز فعالیت می کنم.

تا کنون چند کتاب نوشته و چه مقدار از آنها به چاپ رسیده است؟

کتاب های زیادی در حوزه های مختلف ادبی، دینی ، تاریخی و دفاع مقدس به رشته تحریر در آوردم که متاسفانه به علت عدم حمایت های مادی و معنوی متولیان فرهنگی شهرستان و حتی استان، فقط یک کتاب بنده تحت عنوان کتاب مرزداران وفادار، با حمایت سپاه بانه به چاپ رسیده که  همزمان با  کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در بانه از آن رونمایی شد.

از شیوه تدوین و محتویات کتاب مرزداران  وفادار برای ما بگویید؟

کتاب مرزداران وفادار یک کتاب در حوزه دفاع مقدس است که به بیان مجموعه ای از خاطرات پیشمرگان مسلمان کرد که بومی خود این شهر می باشند پرداخته و در این اثر عمق رشادت ها و ایثار رزمندگان بانه ای را برای خوانندگان به تصویر می کشد.


چه مشكلات و دشواري‌هایي را شما در تدوين و تأليف این اثر پيش‌ رو داشتيد؟

بینید هر کاری دشواری‌های مخصوص به خودش را دارد اما کار فرهنگی بویژه کار کردن در حوزه دفاع مقدس و به تصویر کشیدن خاطرات آن دوران با توجه به اینکه مردم شهرستان بانه که خودشان 8 سال بصورت مستقیم و از نزدیک جنگ را حس و لمس کردند کاری به مراتب سخت تر است.

اسامی چند کتاب که اماده انتشار دارید را بگویید:

بنده همانطور که گفتم در حوزه های مختلف چندین کتاب آماده کردم که بدلیل عدم حمایت مالی مسئولین ذی ربط قادر به چاپ آنها نیستم که عبارتند از: مجموعه چهار جلدی در حوزه تاریخ معاصر تحت عنوان از کودتا تا انقلاب، آشتی با حجاب، میوه های باغ مثنوی معنوی که به بیان چند داستان از کتاب مذکور پرداخته، کتاب بتها و در نهایت شیرین ترین داستان های فارسی جلد اول می باشد.
آرباباخبر: نویسنده کتاب مرزداران وفادار

خبرنگار: چه انتظاری از مسئولین دارید؟


شهرستان بانه در حوزه تحقیق، پزوهش و نویسندگی از ظرفیت های زیادی برخوردار است و جوانان با استعداد خیلی خوب در شهرستان بانه داریم  که اگر متولیان نهادهای فرهنگی از ایشان حمایت کنند در آینده نه چندان دور شاهد موفقیت های زیادی از این عزیزان در حوزه های یاد شده خواهیم بود.

آرباباخبر: با تشكر از جناب‌عالي كه وقت تان را در اين مصاحبه به ما داديد.

  از پایگاه تحلیلی خبری آرباباخبر و مدیریت آن کمال تشکر را دارم که جهت اطلاع رسانی در حوزه اجتماعی، سیاسی کارهای فرهنگی بعنوان تنها سایت مرجع شهرستان که قدم به اطلاع رسانی مفید گذاشته است.
 



برچسب ها :

بانهمرزداران وفادارمتولیان فرهنگی

نظرات کاربران :

همشهری [پنجشنبه 30 مهر 1394 | 08:49] پاسخ

امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی بیشتر همچنین مرزداران غیور بیشتری باشیم .

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی