سه شنبه 25 خرداد 1395 / 14:20|کد خبر : 1492|گروه : اقتصادي

ترغیب کشاورزان برای بیمه کردن محصولات در بانه ضروری است

ترغیب کشاورزان برای بیمه کردن محصولات در بانه ضروری است

معاون فرماندار بانه با بیان اینکه ترغیب کشاورزان بانه ای برای بیمه کردن محصولات کشاورزی در این شهرستان ضروری است به استفاده از همه ظرفیت ها در این حوزه تاکید کرد. .



به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جعفر توان صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و انواع آفت هایی که هر ساله محصولات باغی و زراعی شهرستان بانه را تهدید می کند، لذا این موضوع بیمه کردن محصولات باغی و زراعی را از طرف کشاورزان اجتناب ناپذیر می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بانه یک شهر مرزی و  فاقد کارخانجات تولیدی و صنعتی می باشد و از آنجایی که اکثر مردم این شهرستان در روستاها نیز از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کنند لذا این موضوع می طلبد که کشاورزان برای جلوگیری و کاهش هرگونه خسارت احتمالی از طریق بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

معاون فرماندار بانه با بیان اینکه ترغیب کشاورزان بانه ای برای بیمه کردن محصولات زراعی و باغی در این شهرستان یک ضرورت است به استفاده از همه ظرفیت ها در این حوزه تاکید کرد.

توان خاطرنشان کرد، اگر چه جهاد کشاورزی بعنوان متولی اصلی در این حوزه قلمداد می شود اما  ادارات زیر مجموعه جهاد کشاورزی، متنفذین شهر و روستا، ائمه جمعه و جماعات، دهیاران ، اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها هم می توانند با فرهنگ سازی در راستای همه گیر شدن بیمه محصولات در بین کشاورزان کارساز باشند.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هم اشاره کرد و گفت: مسئولین واقعی در نظام اسلامی باید خارج از زمان و مکان و حتی بالاتر از وظایف سازمانی خود در راستای تحقق شعار سال به جهت پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند که این مهم با تعامل و همفکری بین بخشی و فرابخشی ادارات در حوزه های مختلف امکان پذیر است.

 



برچسب ها :

بیمه محصولات کشاورزی در بانهکشاورزبانهمعاون فرماندار بانهشورای کشاورزی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی