شنبه 29 خرداد 1395 / 14:06|کد خبر : 1507|گروه : اجتماعي

بروز ریز گردها یکشنبه در بانه تشدید می شود/ هشدار مرکز بهداشت بانه در خصوص آلودگی هوا

بروز ریز گردها یکشنبه در بانه تشدید می شود/ هشدار مرکز بهداشت بانه در خصوص آلودگی هوا

رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان کردستان مبنی بر آلودگی هوا ناشی از بروز ریزگردها طی روز یکشنبه 30 خرداد ماه لذا شهروندان حتی المقدور از تردد در فضای باز خودداری کنند.


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، با توجه به اعلام هواشناسی استان کردستان مبنی بر افزایش آلودگی هوا طی روز یکشنبه بویژه در شهرستان بانه، ظهر امروز کمیته بحران آلودگی هوا در مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد
.

علی شالباف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه در این جلسه اظهار داشت: افزایش ریزگردها در بانه طی روز یکشنبه 30 خرداد ماه به وضعیت هشدار خواهد رسید.

 وی افزود: توصیه ما به شهروندان این است که برای حفظ سلامتی خودشان در این روز  که اوج آلودگی هوا ناشی از افزایش ریزگردهاست، از تردد بی مورد در فضای باز خودداری کنند.


رئیس مرکز بهداشت بانه خاطرنشان کرد،با توجه به اینکه ریزگردها موجب  ‌تشدید بیماری آسم ، آلرژی و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و تنفسی می شود لذا از کسانی که سابقه چنین بیماریی ها را دارند حتی المقدور از مراجعه به فضای باز خود داری کنند و یا در صورت اظطرار، از ماسک های استاندارد  استفاده کنند.

وی کودکان، افراد مسن و زنان باردار را نیز در گروه افراد پر خطر دانست و گفت: این افراد هم باید در چنین وضعینی تا حد ممکن خود را از معرض مستقیم ریزگردها دور نگه دارند.

 



برچسب ها :

آلودگی هوابانهریزگردهاآلرژیآسم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی