شنبه 29 خرداد 1395 / 12:52|کد خبر : 1509|گروه : سياسي

فرمانده سپاه بانه:

اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است

اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است

فرمانده سپاه بانه در جلسه شورای روشنگری فرهنگی این شهرستان به ضرورت مشارکت همگانی در اجرای برنامه های فرهنگی بانه تاکید کرد.



 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نخستین جلسه شورای روشنگری فرهنگی (ناحیه ای) شهرستان بانه در سال 95، ظهر امروز با حضور امامان جمعه و موقت شهرستان بانه، ادارات فرهنگی و نخبگان این شهرستان در سالن جلسات سپاه بانه برگزار شد.

یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه در ابتدای این جلسه، شناسایی آسیب ها و تهدیدات فرهنگی شهرستان و ارائه راهکار به منظور پیشگیری، مقابله و کاهش این تهدیدات و آسیب ها  را از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه و شورای روشنگری فرهنگی در شهرستان بانه بیان کرد.

وی با بیان اینکه امروز جبهه دشمن با ملت ایران جبهه فرهنگی است افزود: دشمنان ملت ایران در آن طرف مرزها هرگز آرام ننشسته  بلکه با استفاده از تمام ابزار و توان خود در فکر مقابله با مردم ایران و به انحراف کشیدن افکار و باورهای جوانان ما هستند.

 

فرمانده سپاه بانه خاطرنشان کرد، برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن می بایست به مقابله فرهنگی با آن برخاست که این مهم نیز نیازمند، مشارکت همگانی مردم بویژه نهادهای فرهنگی با همدیگر می باشد.

وی تصریح کرد:هجمه فرهنگی دشمن در شهرهای مرزی به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر کشور می باشد که شهرستان بانه نیز با داشتن بالغ بر 84 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و ورود سالانه بالغ بر 2 میلیون گردشگر نیازمند کار فرهنگی بیشتر می باشد.

صفاری قاچاق اقلام ضد فرهنگی را از مهمترین معضلات و تهدیدات حوزه فرهنگی در شهرستان بانه عنوان کرد و گفت: علی رغم آمادگی همه جانبه نیروهای نظامی و سپاه برای مقابله با این موضوع، می طلبد که دیگر مسئولین فرهنگی شهرستان و خود مردم نیز پای کار آمده و با این موضوع مقابله کنند.


وی همچنین به نقش آموزش و پرورش، ماموستاهای آیینی ، ائمه جمعه و جماعات نیز در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این دو گروه از جامعه با جامعه هدف گسترده ای روبرو هستند لذا آگاه بخشی این افراد به مردم جامعه می تواند نقش مهمی در این بین ایفا کند.

فرمانده سپاه بانه ایجاد اشتغال، تقویت شاخصه های دامپروری و کشاورزی در بانه را از دیگر راه های مبارزه با قاچاق در این شهر عنوان کرد و گفت: تقویت ظرفیت های شهرستان بانه در حوزه های یاد شده بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان است.






برچسب ها :

فرمانده سپاه بانهقاچاقهجمه فرهنگیمشارکت همگانی در اجرای برنامه های فرهنگیشورای روشنگری فرهنگی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی