یکشنبه 30 خرداد 1395 / 11:51|کد خبر : 1515|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

بیشتر آتش سوزی های مرتعی در بانه غیر عمدی است

بیشتر آتش سوزی های مرتعی در بانه غیر عمدی است

فرماندار بانه با بیان اینکه آتش سوزی مراتع و جنگل ها مهمترین تهدید برای منابع طبیعی در این شهرستان به شمار می رود گفت: اکثر این آتش سوزی ها غیر عمدی است.

به گزارش آرباباخبر، راشد عذیری ظهر امروز در مانور اطفای حریقی که با حضور شهرستان های بانه، مریوان، سقز و سرآوباد در منطقه سه راهی روستای نیزه رود بانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش منابع طبیعی در زندگی زیست محیطی جوامع گفت: از منابع طبیعی امروز بعنوان سرمایه های ارزشمندی در هر جامعه یاد می شود.

وی با بیان اینکه از منابع طبیعی بعنوان شاخصه های قدرت در جوامع امروزی یاد  می شود به حفظ و حراست از این سرمایه های طبیعی و خدادادی تاکید کرد.

فرماندار بانه، آتش سوزی را از مهمترین تهدیدات منابع طبیعی در بانه دانست و گفت: اگر چه اکثر این آتش سوزی ها در این شهرستان غیر عمدی و حاصل سهل انکاری افراد است ولی می بایست با آموزش و فرهنگ سازی مناسب مانع از بین رفتن این سرمایه های عظیم شد.


عذیری ضمن تقدیر از بانیان و برگزار کنندگان این مانور در شهرستان بانه، این برنامه را گامی موثر در افزایش توان مقابله با پدیده آتش سوزی و همچنین تبادل تجربه بین شهرستان هایی که بیشترین درگیر با پدیده آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را در استان کردستان دارند عنوان کرد.


فرماندار بانه همچنین به پدیده ریزگردها در استان کردستان به ویژه شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: حفظ جنگل و مراتع می تواند نقش مهمی در کاهش این  مهمان نا خوانده باشند و از بین رفتن جنگل ها و مراتع در آینده می تواند ضررهای ناشی از این ریزگردها را بیشتر کند.



برچسب ها :

فرماندار بانهمانور اطفای حریقآتش سوزی در مراتعمنابغع طبیعیبانهآرباباخبرریزگردها

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی