سه شنبه 1 تیر 1395 / 10:52|کد خبر : 1523|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه خبر داد

اصلاح 13 هکتار از باغات درجه 2 گردو در بانه/ پیوند سر شاخه کاری 450 اصله درخت گردو در بانه

اصلاح 13 هکتار از باغات درجه 2  گردو در بانه/ پیوند سر شاخه کاری 450 اصله درخت گردو در بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اصلاح 13 هکتار از باغات درجه دوی گردو در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 450 اصله درخت گردو در باغات بانه پیوند سر شاخه کاری شدند.


جعفر قادرزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول گردو از جمله محصولات کشاورزی غالب در بانه بعد از انگور دیم  می باشد و از آنجایی که درختان گردو در بانه از نوع بذری و نا مرغوب می باشند لذا ما اصلاح باغات گردو در شهرستان بانه را از یکسال گذشته در این شهرستان آغاز کردیم.

 وی
افزايش كمي و كيفي محصولات گردو در باغات شهرستان بانه را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با توجه به آموزش و اطلاع رسانی مناسبی که از طرف مروجین جهاد کشاورزی شهرستان بانه در بخش های مختلف این شهرستان در خصوص اجرای این طرح برای کشاورزان صورت گرفته، این موضوع با استقبال خوبی از طرف باغداران گردو در بانه مواجه شده است  بطوریکه امسال بالغ بر 13 هکتار از باغات گردو را در  بانه به روش پیوند سرشاخه زنی توانستیم اصلاح کنیم.


 مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: استقبال باغداران بانه ای از اجرای این طرح در شهرستان بانه به حدی خوب بوده که 5 الی 6 هکتار از باغات گردوی این شهرستان به صورت خودجوش توسط خود باغداران  پس از گذراندن آموزش های لازم از طریق مروجین جهاد کشاورزی بانه اصلاح شده است.

قادرزاده در خصوص نحوه این روش گفت: در روش پیوند با سر شاخه زنی ابتدا تاج درختان گردوی نا مرغوب را زده و به جای آن از ارقام مرغوب که بیشتر از نوع گردوهای مرغوب و بومی هستند استفاده کرده و به جای آن پیوند می زنیم.

نادر فرج زاده کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز ضمن رضایت از همکاری باغداران با جهاد کشاورزی در اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیگر نسل درختان گردوی بی کیفیت در سطح باغات شهرستان بانه برای همیشه از بین برود.

وی زمان اجرای پیوند با سرشاخه زنی را از دهم خرداد ماه تا اواخر خرداد عنوان کرد و گفت: با توجه به این که امسال هوا نسبت به سال های گذشته خنک تر بوده شاید بتوان اصلاح درختان گردو را با استفاده از این روش  تا یک هفته دیگر هم ادامه دهیم.


 



برچسب ها :

اصلاح باغات درجه 2 گردو در بانهپیوند به روش سر شاخه زنیجهاد کشاورزی بانهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی