چهارشنبه 2 تیر 1395 / 08:21|کد خبر : 1530|گروه : اقتصادي

آمار بیکاری در مناطق محروم بیش از 60 درصد است/دولت با ملت شفاف سخن بگوید

آمار بیکاری در مناطق محروم بیش از 60 درصد است/دولت با ملت شفاف سخن بگوید

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند روز پیش وزیر کشور گفتند که در برخی شهرها آمار 60 درصد بیکاری وجود دارد و در کل کشور میانگین 20 درصد وجود دارد اما در بسیاری از شهرها به ویژه در مناطق محروم این موضوع صحت ندارد، آمار بیکاری در مناطق محروم بیش از 60 درصد است گفت: دولت با ملت شفاف سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 1 تیرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت می‌گوید در حوزه اقتصادی کشاورزی رشد داشتیم ولی اگر پای درد دل کشاورزان بنشینید خواهید دید خلاف صحبت آقای نوبخت گلایه می‌کنند، برنامه ششم توسعه می طلبد که ساماندهی مجدد صورت گیرد، نرخ محصولات تضمینی و ساماندهی سهم کشاورزان موضوعی است که باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.

 

وی گفت: پرداخت خسارت کشاورزان و همچنین ساماندهی سهم آب به صورت استانی نباشد و شهرستانی انجام گیرد، برخی استان‌ها با 10 شهرستان از لحاظ سهم آب با استان‌هایی که 8 شهرستان دارد برابر است که موجب اجحاف در حق کشاورزان استان‌ها می شود.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائلی که در رابطه با مسکن مطرح شده تا زمانی که خروج از رکود بازار مسکن مطرح نشود این موضوع صحیح نخواهد بود، وضعیت معیشتی مردم ناخوشایند است.

 

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در برخی موارد گفته شده است که نرخ تورم تثبیت شده و تک رقمی شده است ولی این را باید پذیرفت که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است اگرچه تورم در گذشته وجود داشت اما مردم قدرت خرید داشتند.

 

بیگلری افزود: گفته شده که در سال برای 955 هزار نفر ایجاد شغل می شود اما عدالت در این مورد باید لحاظ شود، اینکه آقای رئیس جمهور چند شب پیش گفتند که چند میلیون نفر ایجاد شغل داشته ایم اما مسئله اساسی اینجاست که آیا عدالت در ایجاد شغل لحاظ شده است؟

 

وی خاطر نشان کرد: چند روز پیش وزیر کشور گفتند که در برخی شهرها آمار 60 درصد بیکاری وجود دارد و در کل کشور میانگین 20 درصد وجود دارد اما در بسیاری از شهرها به ویژه در مناطق محروم این موضوع صحت ندارد، آمار بیکاری در مناطق محروم بیش از 60 درصد است.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است اگر به شکل صحیح و متعهدانه عملیاتی شود پیامدهای خوبی در زمینه اشتغال خواهد داشت، مقام معظم رهبری فرمودند اگر با توجه به پتانسیل جمعیتی یک درصد ظرفیت جهان را داشته باشیم و به لحاظ جغرافیایی یک صدم جغرافیای جهان را در اختیار داشته باشیم با توجه به آمار کنونی می توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم.

 

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی امری ضروری است، اینکه گفته شده توانمندسازی محرومین و فقرا در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است، صحیح نیست. بسیاری از افرادی که تنها درآمد آنها یارانه است متاسفانه به اشتباه یارانه آنها قطع شده است. باید راهکاری لحاظ شود که اموال محرومین در خطر قرار گیرد و یارانه آنها قطع شود.

 

بیگلری گفت: مسئله مبارزه با قاچاق همان گونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند یک مهم است که باید همه پیگیر آن باشیم، رهبری در ادامه آن جمله معروف فرمودند که منظور من مرزنشینان کشور نیست. توجه به کوله بران و مرزنشینان موضوعی است که باید دولت به آن توجه داشته باشد.

 

منبع: تابناک



برچسب ها :

بیگلرینماینده سقز و بانهبیکاریمناطق محروم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی