چهارشنبه 2 تیر 1395 / 15:28|کد خبر : 1536|گروه : اقتصادي

بیگلری:

سقز از مزایای مرزی بودن بی بهره است

سقز از مزایای مرزی بودن بی بهره است

محسن بیگلری اظهار کرد:شهرستان سقز با توجه به اینکه یک شهر مرزی است و گنجایش بسیار بالایی در مبادلات تجاری دارد اما متاسفانه مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است.

به گزارش آرباباخبر به نقل زریان؛ نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در باره عدم بازگشایی بازارچه های مرزی سقز به خبرنگار پارلمانی کردپرس گفت: بحث بازارچه سیف سقز سالهای سال بسته است و ما شدیدا نسبت به این قضیه معترضیم .

وی ادامه داد:سقز تنها شهر مرزی است که بازارچه ندارد و وعده های مسئولین تا امروز اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بودجه افزود:ما درخواست کردیم که بازارچه مرزی سقز راه اندازی شود و اگر هم نشد با بازارچه کولبری سقز موافقیم.

بیگلری در خصوص عدم برآورده شدن این خواسته توضیح داد:بارها و بارها به ما وعده داده شد و حتی وزیر کشور قول داد بازارچه کولبری در سقز بازگشایی شود،اما همچنان این امر بی نتیجه مانده است.

وی با اشاره به نبود شغل پایدار در منطقه خاطر نشان کرد:متاسفانه با توجه به اینکه شغل های پایدار و کارخانه کاربر در این مناطق وجود ندارد،همواره گلایه شدید خود را به مسئولین ابراز داشته ایم و گوشزد کرده ایم که در سقز بیکاری بالای 50 درصد وجود دارد،لذا ما نیاز شدیدی به این بازارچه داریم.

نماینده بانه در مورد مرز سیرانبند بانه نیز،گفت:در سفر اخیر استاندار کردستان به عراق به ما قول داده شد که مرز سیرانبند بانه باز می شود.

وی ادامه داد:ما انتظار عاجل داریم مسئولین دولتی پیگیری کنند و مرز سیرانبند بازگشایی شود.

وی تصریح کرد:استاندار سلیمانیه به ما وعده داد که بعد از نوروز این مرز بازگشایی می شود لذا انتظار ما این است مسئولین دولتی سریعا پیگری کنند و موضوع را بررسی نمایند.

بیگلری در خصوص پروژه فرودگاه سقز به خبرنگار کردپرس اینگونه گفت:مقرر است در دو هفته آینده ساخت ترمینال سقز به مناقصه گذاشته شود.

وی ادامه داد:بابت این پول صد میلیارد تومان تواتر زمین کرده ایم.که خوشبختانه در بحث اعتباری فرودگاه سقز مشکلی ندارد و الان در حال بحث اجرایی پروژه هستیم



برچسب ها :

بیگلریسقزبی مهری مسئولینمبادلات تجاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی