چهارشنبه 2 تیر 1395 / 23:05|کد خبر : 1538|گروه : اجتماعي

جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد در بانه برگزار شد + عکس

جشن گلریزان  زندانیان جرایم غیر عمد در بانه برگزار شد + عکس

شامگاه امشب جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان بانه در هتل لاله این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ساعاتی پیش جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان  بانه همزمان با شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و  با حضور مسئولین،خیرین و معتمدین این شهرستان در هتل لاله بانه برگزار شد.

قلی زاده رئیس دادگستری شهرستان بانه در این مراسم ضمن تقدیر از بانیان برگزار کننده این مراسم، جشن گلریزان را آیینی همسو با آموزه های دین مبین اسلام در کمک به همنوعان دانست و اظهار داشت: این جشن در راستای یاری رساندن به زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی از قبیل تصادف، مهریه، پرداخت نفقه و دیه می باشد که به دلیل عدم توانایی محکومین در پرداخت مالی موارد ذکر شده به زندان محکوم شده اند می باشد.

وی افزود: با توجه به مبالغ جمع آوری شده توسط خیرین در جشن گلریزان و همچنین کمک های مالی ستاد دیه استان کردستان از رمضان 94 تا کنون بالغ بر 232 میلیون تومان جمع آوری شده که این مبلغ زمینه آزادی  10 زندانی جرایم غیر عمد را در شهرستان بانه فراهم کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان بانه همچنین به سایر کمک هایی که از طرف دادگستری، بیمه و ستاد دیه این شهرستان در قالب وام های قرض الحسنه، تقسیط محکومیت های مالی و بخشش صاحبان دین نیز اشاره کرد و گفت:حدود 59 زندانی مالی هم  از طریق این موارد از بند زندان رهایی یافتند.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در ادامه به سیاست های خوب قوه قضاییه در کاهش محکومیت های منجر به بند تقدیر کرد و گفت: سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر زندان زدایی در مورد جرایم غیر عمد و محکومیت های مالی در چند سال اخیر اقدامات چشنگیری انجام شده که قابل تقدیر است.

وی همچنین به قرار گرفتن در آستانه هفته پیشگیری از اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت:آموزش و اطلاع رسانی نقش مهمی در آگاهسازی جوانان به مضرات این ماده خانمانسوز دارد که باید  به شدت روی این مقوله در جامعه کار کرد.

فرماندار بانه همچنین نقش خانواده ها در کنترل و مراقبت از فرزندان نیز اشاره کرد و یادآور شد، مقوله مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به تنهایی از عهده نیروی انتظامی و دستگاه های ذی ربط خارج است و  مقابله با  این مقوله نیازمند عزمی همگانی است  که نقش خانوده ها در این بین از دیگران برجسته تر  می باشد.

گفتنی است که جشن گلریزان  ماه رمضان امسال شهرستان بانه برای آزادسازی 10 زندانی جرایم غیرعمد در این شهر برگزار  شد که برای رهایی این تعداد از بند زندان، مبلغ 7 میلیارد ریال پول نیاز است.

آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر-جشن گلریزان بانه
آرباباخبر: جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد بانه



برچسب ها :

جشن گلریزان بانهزندانیان جرایم غیرعمدبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی