پنجشنبه 3 تیر 1395 / 20:24|کد خبر : 1545|گروه : سياسي

همراهی نمایندگان با دولت برای توسعه کردستان

همراهی نمایندگان با دولت برای توسعه کردستان

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از همراهی نمایندگان منتخب مردم با دولت تدبیر و امید برای توسعه و پیشرفت و قرار گرفتن استان بر ریل توسعه خبر داد.

به گزارش آرباباخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ منصور مرادی با بیان اینکه اجماعی در میان نمایندگان استان برای پیگیری مشکلات و رفع نیازهای اساسی استان به وجود آمده است افزود: بنای نمایندگان مردم کردستان در مجلس شوارای اسلامی همکاری و تعامل سازنده با دولت برای عمران و آبادانی استان است.
وی با بیان اینکه در دیدار نمایندگان استان با زاهدی استاندار کردستان مجموعه مشکلات و تنگناهای استان در بخش های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که طرفین همگام و با مشارکت یکدیگر مسایل مربوط به استان را به صورت ویژه و جدی پیگیری و به نتیجه برسانند.
مرادی با بیان اینکه مجموعه مباحثی پیرامون برنامه ششم توسعه و سهم استان از این برنامه مورد بحث قرار گرفت افزود: با توجه به محرومیتی که در کردستان وجود دارد لازم است گام های بلندتری در مسایل عمرانی و توسعه همه جانبه استان به ویژه در شهرستان های مرزی برداشته شود.
رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی عمده ترین مشکل استان را مربوط به راه های آن دانست و اضافه کرد: جاده مریوان سنندج باوجود فعالیت 12 ساله ساخت و ساز در آن هنوز 52 کیلومتر آن باقی مانده است که برای اتمام آن حدود 150 میلیارد تومان نیاز است.
مرادی همچنین جاده مریوان به کامیاران و راه ارتباطی مریوان به سقز را از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه بیان کرد و افزود: اتمام این راه ها نقشی بسیار اساسی در تسهیل ترانزیت و رفاه عمومی شهروندان کردستانی دارد.
وی توجه به حوزه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی را از دیگر نیازهای اساسی استان دانست و اظهار کرد: متاسفانه در بخش اورامانات و ژاورود به دلیل نبود صنایع تبدیلی محصولات باغی خام فروشی می شود که جا دارد دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی و تشویق سرمایه گذاران در این بخش آستین همت را بالا بزند.
3033/6108



برچسب ها :

نمایندگان کردستاندولتتوسعه کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی