جمعه 4 تیر 1395 / 15:13|کد خبر : 1546|گروه : سياسي

تکفیری ها همان ادامه دهندگان راه خوارج هستند

تکفیری ها همان  ادامه دهندگان راه خوارج هستند

امام جمعه بانه با بیان اینکه سابقه تکفیر به تاریخ صدر اسلام بر می گردد گفت: جریان تکفیر در عصر حاضر در واقع همان ادامه دهندگان راه خوارج هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبداله حیدری امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: شهادت حضرت علی (ع) به دست تکفیری های صدر اسلام (خوارج) از حوادث تلخ تاریخ اسلام به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خوارج در ابتدا از یاران امام علی (ع) بودند افزود: متاسفانه در برهه ای از تاریخ این گروه دچار سر درگرمی و جهالت شده و علی رغم تمام تلاش حضرت علی(ع) برای هدایت و به مسیر برگرداندن این گروه به نتیجه ای نرسید  تا اینکه به تحریک این گروه شخصی از خوارج به نام عبدالرحمن بن ملجم در ماه رمضان حضرت را در هنگام ادای فریضه صبح در مسجد کوفه به شهادت رساند.


امام جمعه بانه خشونت و تکفیر سایر مسلمانان را از ویژگی های بارز گروه خوارج عنوان کرد و گفت: این گروه جنایات زیادی در قبال مسلمانان و صحابی رسولخدا (ص) مرتکب شدند و حتی به زنان و کودکان بی گناه نیز رحم نمی کردند تا جایی که شکم زنان باردار آنان را دریده و جنین آنان را بر سر شمشیر می کردند.

 وی گفت: اگر رفتار و عمل خوارج را با گروه های تکفیری در عصر حاضر مقایسه کنیم به به وضوح درخواهیم یافت که  گروه های تکفیری در در واقع همان ادامه دهندگان راه خوارج هستند.

 

ماموستا حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به قرار گرفتن در آستانه دهه سوم ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شب قدر در یکی از شب های این دهه قرار گرفته لذا دهه آخر ماه مبارک رمضان از فضیلت بالاتری نسبت به سایر ایام این ماه مبارک برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به احادیث و سنت رسولخدا(ص) در خصوص اهمیت شب قدر خاطر نشان کرد: اینکه شب قدر به طور قطع در کدام یک از شبهای دهه آخر ماه رمضان قرار دارد بر کسی آشکار نیست ولی آنچه که واضح است شب قدر یکی از شب های فرد این دهه (شب بیست و یک، بیست وسه ، بیست و پنج و یا بیست و هفت) قرار دارد.


 امام جمعه موقت بانه گفت: شب قدر بهترین فرصت برای عبادت و راز و نیاز خدا به منظور کسب لطف و رحمت حضرت حق می باشد بطوریکه هر کس این شب را درک کند از فضیلت بالایی برخوردار بوده و مشمول رحمت خاص خدا قرار می گیرد.




 



برچسب ها :

خوارجتکفیرامام جمعه بانهشب قدربانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی