شنبه 5 تیر 1395 / 15:10|کد خبر : 1550|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

خانواده ها اولین سنگر در مبارزه با اعتیاد هستند

خانواده ها اولین سنگر در مبارزه با اعتیاد هستند

فرماندار بانه با بیان اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر، نقش خانواده ها بسیار برجسته و با اهمیت است گفت: خانواده ها اولین سنگر در مبارزه با اعتیاد هستند.

به گزارش آرباباخبر، راشد عذیری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد با خبرنگاران رسانه های محلی و اصحاب رسانه داشت گفت: مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد یکی از دغدغه های اصلی مسئولین طراز اول کشوری، استان و شهرستان می باشد.

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر افزود:جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای فعال و مطرح دنیا در بحث مبارزه با مواد مخدر می باشد بطوریکه، سالانه جوانان زیادی از فرزندان این مرز و بوم در  بحث مبارزه با مواد مخدر جان خود را فدا  می کنند.

عذیری با بیان اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر نقش خانواده ها بسیار برجسته و با اهمیت است گفت: خانواده ها اولین سنگر در مبارزه با اعتیاد هستند و با حساس سازی خانواده ها نسبت به کنترل فرزندانشان می توان تا حد قابل توجهی مانع از گرایش جوانان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر شد.

فرماندار بانه تصریح کرد: علی رغم استفاده از ظرفیت خانواده ها در کنار سایر دستگاه های متولی مبارزه با مواد مخدر می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و دیگر  ارگان های دولتی موازی با این حوزه نیز نهایت بهره برداری را کرد.

نماینده عالی دولت در بانه با بیان اینکه اعتیاد به صورت هوشمندانه برای منحرف کردن جوانان ما طراحی شده است اضافه کرد: جوان بعنوان اصلی ترین سرمایه های انسانی هر جامعه ای محسوب می شوند که دشمن با آگاهی از این موضوع سعی دارد با ترویج اعتیاد در جامعه، تمرکز نسل جوان را بر موضوع اقتصاد از بین ببرد.

عذیری همچنین به مبارزه سخت افزاری در کنار مبارزه فرهنگی با موضوع اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه در  بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر بحث فرهنگ سازی و پیشگیری در اولویت برنامه های دولت و مسئولین قرار دارد ولی، می بایست از قوه قهریه و ابزارهای سخت افزاری نیز در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیز استفاده لازم و کافی را کرد.

وی کم رنگ شدن قبح اعتیاد در خانواده ها، افزایش گرایش جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی به موجب مخفی بودن آثار ظاهری اعتیاد و فعالیت شبکه‌های مجازی و ماهواره ای را از دیگر عوامل اجتماعی و فرهنگی در بحث اعتیاد عنوان کرد.


 



برچسب ها :

فرماندار بانهاعتیادمبارزه با مواد مخدربانهنقش خانواده در مبارزه با اعتیاد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی