یکشنبه 6 تیر 1395 / 15:03|کد خبر : 1562|گروه : اقتصادي

لایحه افزایش مناطق آزاد تصویب شد

لایحه افزایش مناطق آزاد تصویب شد

مشاور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هفته گذشته باردیگر در هیأت دولت مطرح و تصویب شد و قرار است برای نهایی شدن با دو فوریت به مجلس ارسال شود.

به گزارش آرباباخبر، جعفر آهنگران در گفت‌وگو با فارس،‌ در پاسخ به اینکه طرح افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از سال گذشته مطرح است،‌ بالاخره به کجا رسید،‌ اظهار داشت:‌ افزایش تعداد مناطق آزاد تجاری سال گذشته به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسیده بود و این موضوع دو بار در مجلس مطرح شد که رد شد.
وی افزود: روز 26 خرداد 95 موضوع افزایش مناطق آزاد تجاری و و یژه اقتصادی مجدداً‌ در هیأت دولت مطرح و تصویب شد که با قید دو فوریت به زودی به مجلس برود.
این مسئول در دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد در مورد جزئیات بیشتر این لایحه گفت: قرار است 7 منطقه آزاد تجاری جدید و 12 منطقه ویژه اقتصادی به مجموعه مناطق آزاد و ویژه کشور اضافه شود.
آهنگران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با این موضوع مخالف است،‌ گفت:‌ خود ایشان عضو شورای عالی مناطق آزاد هستند که قبلاً‌ افزایش تعداد مناطق را تصویب کرده‌اند و چنین چیزی صحت ندارد.
‌ در حال حاضر 7 منطقه آزاد تجاری ارس، ماکو، انزلی، قشم، کیش، چابهار و اروند فعال هستند و قرار است مناطق آزاد بوشهر، جاسک، اینچه‌برون، اردبیل، بانه و مریوان، مهران و زابل به تعداد مناطق آزاد کشور افزوده شوند.



برچسب ها :

مناطق آزاد تجاریلایحه افزایش مناطق آزادبانهمجلس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی