سه شنبه 8 تیر 1395 / 09:16|کد خبر : 1565|گروه : اقتصادي

بیگلری: باید تا حد توان خام‌فروشی را متوقف کنیم

بیگلری: باید تا حد توان خام‌فروشی را متوقف کنیم

محسن بیگلری گفت: ما سنگ آهن‌مان را می‌فرستیم و این تبدیل شده و دوباره برمی‌گردد و اگر یک معدنی در منطقه‌ای وجود دارد، باید کارخانه فراوری را نیز ایجاد کنیم که مجبور نشویم خام‌فروشی کنیم.

به گزارش ارباباخبر، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تعاون در خصوص راهکارهای مجلس دهم برای کاهش تورم و گرانی و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب اظهارداشت: مجلس دهم مانند هر مجلس دیگری باید خانه ملت و رویکردش دفاع از مردم در راستای بیانات رهبری و منافع ملی باشد.

وی افزود: متاسفانه وضعیتی که امروز مردم درگیر آن هستند، یکی وضعیت اشتغال و دیگری معیشت و نیز پروژه‌های نیمه‌تمام است که در اکثر پروژه‌های انتخابی وجود دارد. به نظرم وزیر صنعت و معدن وزیر قدری است اما بهتر از اینها می‌تواند عمل کند به ویژه اینکه می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب کند تا اشتغال بیشتری صورت بگیرد.

بیگری ادامه داد: متاسفانه در خانواده‌های زیادی افراد تحصیلکرده و لیسانس و فوق لیسانس بیکار وجود دارد. همچنین در زمینه خودروسازی باید بیایند و با خودروسازان خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت کنند و به جای واردات خودرو پژو، ایران و فرانسه و سوئد یک بازار مشترک ایجاد کنند. در این زمینه می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.

این نماینده مجلس افزود: مورد دیگر اینکه کیفیت خودرو را باید بالا ببریم. خودروسازی‌های ما بیشتر به حالت انحصاری شده است و باید بازار هدف‌مان را فعال کنیم. ما سنگ آهن‌مان را می‌فرستیم و این تبدیل شده و دوباره برمی‌گردد و اگر یک معدنی در منطقه‌ای وجود دارد و امکان آن نیست که آن معدن جوابگو باشد، باید کارخانه فراوری را نیز ایجاد کنیم که مجبور نشویم خام‌فروشی کنیم.

وی گفت: این رویکرد در مجلس دهم وجود دارد. مجلس دهم یک مجلس معتدل است و احساس می‌کنم اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان افرادی هستند که اهل خدمتند و با نیت خدمت آمده‌اند و به همه آنها تبریک می‌گویم.

بیگلری در خصوص حضور موثر بانوان در مجلس دهم نیز گفت: اعتقادم این است که بانوان نیمی از جامعه و اجتماع را تشکیل می‌دهند که این جای افتخار است و امروز ما ۱۷ نماینده خانم در مجلس داریم که نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است و رویکردشان نیز متفاوت است.

این نمانیده مجلس اظهار داشت: امیدوارم در دوره بعدی شرایطی پیش بیاید که این تعداد نماینده خانم افزایش پیدا کند و این خانم‌هایی که من امروز می‌بینم اکثرا هرکدام تخصص‌های خاص دارند و می‌توانند خدمتگزار جامعه و بسیار تاثیرگذار در جامعه باشند.

وی افزود: خطاب به نمایندگان و مسئولین می‌گویم که این میزها ماندنی نیست. این میزها به ما سپرده شده و اگر ماندنی بود به ما نمی‌رسید. دست همان اولی‌ها می‌ماند. این چند روز را غنیمت بشمارید و شب و روز نشناسید چراکه مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند. به خصوص در بخش اشتغال و معیشت باید تا می‌توانیم کار کنیم و به مردم جامعه خدمت کنیم.

/پایگاه خبری تعاون/



برچسب ها :

محسن بیگلریخام فروشیاشتغالمعیشت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی