سه شنبه 8 تیر 1395 / 16:31|کد خبر : 1570|گروه : اجتماعي

رئیس دادگستری بانه:

دعاوی مالی و طلاق بیشترین پرونده های حقوقی دادگاه بانه را تشکیل می دهند

دعاوی مالی و طلاق بیشترین پرونده های حقوقی دادگاه بانه را تشکیل می دهند

رئیس دادگستری بانه گفت: بیشترین پرونده های حقوقی دادگستر بانه مربوط به دعاوی و جرایم مالی و همچنین طلاق توافقی می باشد.

جلیل قلی زاده صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آرباباخبر، در این باره اظهار داشت:شهرستان بانه بواسطه همجواری با مرز و داشتن بازارچه های مرزی موقت که از طریق وزارت کشور برای بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان راه اندازی شده و همچنین وجود مجتمع های تجاری متعدد، این شهرستان را بعنوان یک شهرتجاری در سطح کشور مطرح کرده بطوریکه، سالانه شاهد ورود گردشگران تجاری زیادی از نقاط مختلف کشور بویزه استان و شهرستان های همجواربه بانه می باشیم.

وی افزود: علی رغم اینکه شهرستان بانه بیش از 84 کیلومتر مرز از نوع مرز خشن و صعب العبور با کشور همسایه عراق دارد ولی با هماهنگی و تعامل خوب که بین اعضای شورای تامین شهرستان و همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی ، نظامی و انتظامی در کنترل و نظارت بر مرزها دارند ما در بانه هیج گونه مشکل امنیتی  نداریم .


قلی زاده تصریح کرد: همین همجواری با مرز و تردد مسافران و گردشگران از شهرهای عقبه به بانه موجب شده است که آمار ورودی پرونده های حقوق و قضایی به دادگستری بانه بیش از حد معمول باشد که در این بین، دعاوی و جرایم مالی بیشترین آمار این پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس دادگستری بانه، ورود  پرونده های مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی را دیگر عنوان پرونده های ارجاعی به دادگستری بانه از لحاظ فراوانی عنوان کرد و گفت: بعد از دعاوی و جرایم مالی،بیشترین پرونده های این دادگستری مربوط به طلاق می باشد.

وی ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری استان کردستان در احداث و تجهیزساختمان جدید داگستری بانه خاطرنشان کرد: دادگستری بانه در حال حاضر با داشتن یک دادستانی، 2 دادگاه حقوقی ، 2 دادگاه کیفری شماره 2 و همچنین یک شعبه رسیدگی به جرایم اطفال مشغول رسیدگی به دعاوی مردم این شهرستان در حوزه های حقوقی و کیفری می باشد.

قلی زاده با اشاره به نیروی انسانی و چارت دادگستری بانه نیز گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد چارت سازمانی ما در دادگستری بانه تکمیل است که این موضوع موجب تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و انجام به موقع امورت اداری و حقوقی می شود.

وی آمار میانگین پرونده های ارسالی به هر کدام از قسمت های دادگستری بانه را در هر ماه بین 130 الی 150 پرونده عنوان کرد و گفت: در زمینه مدت زمان رسیدگی به  پرونده ها نیز در هر ماه بیش از 120 پرونده توسط قضات شعب مختلف این دادگستری در بانه مورد رسیدگی قرار می گیرد که حداکثر مدت زمان رسیدگی برای پرونده های ویژه در این دادگاه نیز 75  روز می باشد.

رئیس دادگستری بانه همچنین از مجهز بودن دادگستری این شهرستان به سیستم (سمپ) خبر داد و گفت:
با راه اندازی این سیستم  تمام مراحل پرونده‌ها به صورت سیستمی انجام می‌پذیرد و با استفاده از سیستم مدیریت پرونده (سمپ)  کار مردم خیلی راحت تر شده است هر چند که همکاران ما تحت فشار قرار گرفته‌اند اما برای مردم خیلی خوب است و انها  می‌توانند از زمان رسیدگی پرونده‌های خود مطلع شوند و وقت‌های رسیدگی از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود و خودشان هم می‌توانند با شماره ۱۶ رقمی پرونده وارد سیستم شوند و از روند رسیدگی پرونده خود مطلع گردند..


 



برچسب ها :

دعاوی مالیبانهرئیس دادگستری بانهپرونده های طلاق در بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی