شنبه 12 تیر 1395 / 11:10|کد خبر : 1588|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان خبر داد:

لایحه مناطق آزاد بانه و مریوان با دو فوریت در راه بهارستان

لایحه مناطق آزاد بانه و مریوان با دو فوریت در راه بهارستان

استاندار کردستان گفت: لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان که در ٢٦ خرداد سال جاری در هیات دولت به تصویب رسید به زودی در قالب یک طرح دو فوریتی به مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش آرباباخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی از تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری صنعتی خبر داد و افزود: این لایحه سال گذشته در شورای عالی مناطق آزاد و نیز در هیات دولت به تصویب رسید و پس از دو بار طرح در صحن علنی مجلس سورای اسلامی، رد شد.
وی ادامه داد: این لایحه مجدداً در ٢٦ خرداد سال جاری در هیات دولت به تصویب رسید و به زودی در قالب یک طرح دو فوریتی به مجلس تقدیم خواهد شد.
استاندار کردستان اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس دهم بر خلاف نمایندگان مجلس نهم با درک ضرورت و نقش و تاثیر این مصوبه در توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته کشور با رای مثبت به لایحه مذکور، راه را برای توسعه این مناطق از جمله استان کردستان باز کنند.
زاهدی با تاکید بر اینکه تاسیس منطقه آزاد بانه و مریوان نیز در لایحه مصوب دولت تدبیر و امید پیش بینی شده است گفت: تصویب نهایی و اجرایی شدن آن سرآغاز حرکت جدیدی در توسعه، رونق اقتصادی، حل معضل بیکاری و قانونمند کردن مبادلات تجاری و همچنین ایجاد زمینه برای سرمایه گزاری صنعتی در منطقه خواهد بود.
استاندار کردستان از نمایندگان استان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی خواست که در تحقق این امر مهم که خواسته به حق مردم کردستان است با فراکسیون‌های مختلف مجلس به منظور جلب نظر موافق آنها وارد مذاکره شوند.
استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان بانه، مریوان، سروآباد و سقز با کشور عراق دارد.
بانه در 245کیلومتری و مریوان در 135کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
اکنون مبادلات اقتصادی شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا در استان کردستان از طریق مرز رسمی باشماق مریوان انجام می شود.
 



برچسب ها :

مناطق آزاد بانه و مریوانبهارستاناستاندار کردستانمجلس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی