دوشنبه 14 تیر 1395 / 10:49|کد خبر : 1596|گروه : اجتماعي

گزارش/ اجرای دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی در بانه

گزارش/ اجرای دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی در بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اجرای دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاوری توسط جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

جعفر قادرزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این باره گفت: جهاد کشاورزی شهرستان بانه طی یک ماه گذشته دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی را در بخش های آرمرده و مرکزی شهرستان بانه عملیاتی کرده است.

بهسازی چشمه آب کشاورزی روستای گندمان:

قادرزاده در خصوص بهسازی چشمه آب کشاورزی روستای گندمان در بخش آرمرده بانه به خبرنگار آرباباخبر گفت: بهسازی و لایه روبی چشمه کشاورزی در این روستا با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال در دست اجراست که تامین اعتبار این  پروژه از محل اعتبارات استانی(نفت و گاز ) تامین شده است.

وی افزود: این پروژه شامل 700 متر حفاری و کول گذاری مسلح به طول 75 متر می باشد  که در دو خط انتقال، آب را به اراضی کشاورزی در روستای گندمان انتقال می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: با اجرای پروژه لایه روبی و بهسازی چشمه روستای گندمان بانه در بخش آرمرده، شاهد افزایش نسبی آب به میزان صد درصد خواهیم بود که با بهره برداری از این پروژه تعداد 5 خانوار روستایی و حدود 10 هکتار از اراضی کشاورزی بانه در روستای گندمان از مزایای این پروژه بهره مند خواهند شد.

احداث جاده دسترسی به مزارع در روستای صدبار بانه:

قادرزاده همچنین از احداث یک جاده دسترسی به مزارع روستای صدبار در بخش آرمرده نیز خبر داد و گفت: با توجه به پی گیری های کشاورزان این روستا در خصوص وضعیت نامطلوب جاده دسترسی به باغ ها و اراضی زراعی در این روستا، جهاد کشاورزی بانه نیز با توجه به رسالت و احساس مسئولیتی که در این مورد داشت دست به کار شده و احداث جاده دسترسی به مزارع روستای سدبار را در دستور کار خود قرار داد.


قادرزاده خاطرنشان کرد، این طرح در دو مرحله خاکبرداری و خاک ریزی به ترتیب با متراژهای 1700 و 5000 مترمربع در حال اجرا است.


مدیر جهادکشاورزی بانه طول این جاده دسترسی به مزارع را در روستای صدبار، 3 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح 25 مورد لوله گذاری نیز برای انتقال آب های سطحی و کشاورزی کارگزاری شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه خدماتی، 70 هکتار از اراضی باغی و زراعی را در روستای سدبار تحت پوشش خود قرار می دهد که حدود 400 خانوار هم  از مزایای این پروژه خدماتی بخش کشاورزی در این روستا از آن بهره مند خواهند شد.



 



 



برچسب ها :

اجرای دو پروژه بخش کشاورزی در بانهجهاد کشاورزی بانهبانهاصلاح چشمه آب کشاورزی روستای گندماناحداث جاده دسترسی به مزارع کشاورزی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی