سه شنبه 15 تیر 1395 / 10:38|کد خبر : 1602|گروه : اجتماعي

تشریح آخرین وضعیت پروژه های شهر بانه از زبان شهردار بانه

تشریح آخرین وضعیت پروژه های شهر بانه از زبان شهردار بانه

آرباباخبر به بهانه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفتگویی با شهردار بانه انجام داد که شهردار بانه در این گفتگو، با اشاره به پروژه های بزرگ شهر بانه ، آخرین وضعیت این پروژه ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۹۲ در تقویم رسمی کشور روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ثبت شده است که هدف از نام گذاری این روز به روز شهرداری ها و دهیاری ها، آشنایی مردم با عملکرد ، خدمات و ارتقای منزلت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای هم افزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم با خانواده مدیریت شهری و روستایی می باشد.

با توجه به اینکه رسانه ها نیز نقش مهمی در اطلاع رسانی این عملکرد دارند، لذا پایگاه خبری تحلیلی آرباباخبر، بعنوان تنها سایت مرجع و محلی شهرستان بانه بر خود وظیفه دانست که طی گفت و گویی با مهندس بابک رستم پور شهردار بانه گوشه ای از عملکرد و زحمات مجموعه شهرداری بانه را برای مخاطبان و شهروندان بازگو کند.

بابک رستم پور در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: شهرداری بانه چندین پروژه بزرگ و مهم در حوزه های مختلف زیست محیطی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی را در دستور کار خود دارد که خوشبختانه بخش عمده ای از این پروژه ها در حال اتمام هستند بطوریکه در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری تعدادی از این پروژه ها خواهیم بود.


کارخانه بازیافت هیجده دولان مراحل پایانی خود را طی می کند

شهردار بانه در خصوص این پروژه به آرباباخبر، گفت:کارخانه بازیافت هیجده دولان این شهر از جمله پروژه های زیست محیطی شهرداری بانه است که در راستای اجرای مراحل هفت گانه مدیریت پسماند از طرف شهرداری این شهر در حال اتمام می باشد.

وی افزود: با احداث این کارخانه، زباله های منتقل شده به سایت هیجده دولان مجددا به صورت پسماند خشک و تر تفکیک می گردد که پسماندهای خشک از سایت به خارج از شهرستان انتقال و پسماندهای تر نیز بصورت خرد شده تبدیل به مواد آلی بدون بو و حجم می شوند.

مهندس رستم پور خاطرنشان کرد، بهره برداری از کارخانه بازیافت هیجده دولان نقش مهمی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد چرا که قبلا شیرابه های حاصل از زباله های تر با جاری شدن در دامان طبیعت محیط زیست را آلوده و خسارت های فراوانی را به طبیعت زیبای بانه وارد می کردند.

 شهردار بانه اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این کارخانه از طرف شهرداری را بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای 12 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود و این کارخانه برای 25 نفر دیگر هم بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی بهمراه خواهد داشت.


عملیاتی شدن پروژه پل 20 متری هنرستان خیابان سلیمان خاطر

رستم پور همچنین عملیاتی شدن پروژه پل 20 متری هنرستان خیابان سلیمان خاطر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را یکی دیگر از  طرح های شهرداری بانه  با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این پروژه به منظور کاهش بار ترافیکی در قسمت غربی شهر بانه ایجاد شده که با بهره برداری از آن ترافیک پل رجایی کاهش و ترافیک موجود در این قسمت از طریق پل 20 متری بصورت روان در جریان خواهد بود.


احداث و بازسازی پارک 15 خرداد بانه در حال اتمام است

شهردار بانه با اشاره به اهمیت این پارک در تاریخ دوران دفاع مقدس این شهرستان اظهار داشت: پارک 15 خرداد بانه قبل از اینکه بعنوان یک پارک مورد توجه باشد محل به شهادت رسیدن بالغ بر 600 نفر از مردم بی گناه شهرستان بانه در پی حمله ناجوانمردانه جنگنده های رزیم بعث مد نظر قرار دارد که از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از روند کار افزود: به حمدالله این یادمان نیز مراحل پایانی کار خود را به سر می برد بطوریکه امیدواریم ظرف مدت یکماه آینده بصورت رسمی این یادمان را افتتاح کنیم.

شهردار بانه با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: این حداقل کاریست که ما توانستیم در برابر این همه جان فشانی و ایثار این عزیزان انجام دهیم و از اینکه توانستیم نقش کوچکی در این کار داشته باشیم بسیار خوشحالیم.


پیشرفت 20 درصدی موزه و فرهنگسرای بانه

مهندس رستم پور همچنین از پیشرفت 20 درصدی موزه و فرهنگسرای بانه نیز خبر داد و گفت:برای اتمام این پروژه 6 میلیارد تومان پول نیاز است که امیدواریم با تامین اعتبار به موقع
بتوانیم این پروژه را تا پایان سال 96 به اتمام برسانیم.

شهردار بانه همچنین به تکمیل رینگ کمربندی شهر با توجه به افزایش محدوده شهر که شامل کمربندی کاروانیان، و بلوار مخلص وصل به بلوار مهارت است را از دیگر این پروژه ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این رینگ حجم قابل توجهی از ترافیک شهری در این مناطق کاهش یابد.



برچسب ها :

شهردار بانهآخرین وضعیت پروژه های شهر بانهبانهشهرداری بانهپارک پانزده خرداد بانهکارخانه بازیافت هیجده دولان

نظرات کاربران :

علی از بانه [پنجشنبه 17 تیر 1395 | 20:17] پاسخ

از تلاش شما و همکاران محترم متشکریم
یک پیشنهاد دارم و آن هم راه اندازی یا تقویت واحد کنترل پروژه ها در شهرداری و شورای شهر است
این مهم برای سایر ارگان ها نیز بسیار کارساز میباشد
در ضمن منجر به خود کنترلی بسیار موفق در همه پرژه ها خواهد گردید

اشرف رنجبر [یکشنبه 20 تیر 1395 | 21:14] پاسخ

با سلام و ادب
ضمن تقدیر و سپاس فراوان از شهر دار عزیز و تلاشگر شهر زیبای بانه که به حق با دل و جون در راستای اهدافی که شهر داری مد نظر دارد گام بر می دارد و خدمت صادقانه را سر لوحه خود قرار داده است .ضمن سپاس از شهر دارهای قبلی .اما انصافا جناب مهندس رستم پور چهره شهر را در حال دگر گون کردن می نماید .به عنوان یک شهر وند وظیفه دانستم که از ایشان و برو بچه های شهر داری کمال سپاس و تشکر راداشته باشم .به امید اینده هر چه بهتر برای بانه .

ابراهیم [پنجشنبه 7 مرداد 1395 | 09:37] پاسخ

زحمات جناب شهردار ومجموعه همرا ایشان در سال جاری ومرتبط با زیباسازی شهر وساماندهی طرح ترافیک از طریق بازسازی وتعریض خیابانها ومیادین وباندهای انحرافی جهت ترددسریعتر خودروها قابل تقدیر وستودنی است انشالله این فعالیتها پیش در آمد طرح ها وپروژه های زیزبنایی وکارامد گرددوایشان بتوانداز طریق احداث معابر عبور جدیدوزیرگذرها ودیگر ابنیه ها بافت فرسوده وپرترافیک شهر را نیز مورد توجه وبذل عنایت قرار دهد

عمر [پنجشنبه 4 شهریور 1395 | 08:08] پاسخ

از زحمات جنابعالی و همکاران زحمتکش شما تشکر میکنم

بختیارعارفی [چهارشنبه 7 مهر 1395 | 23:42] پاسخ

باسلام اززحمات وتلاشهای خستگی ناپذیرشهردارمحترم وشورای شهرکمال تشکررادارم کاش چندسال پیش هم اینطورفعال بودند

ناصر صالحی [دوشنبه 12 مهر 1395 | 08:01] پاسخ

از زحمات جنابعالی تقدیر وتشکر می نمایم و همچنین از اینکه شهردار به وظیفه اصلی خود عمل می کند خوشحالم.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی