شنبه 25 مهر 1394 / 11:57|کد خبر : 161|گروه : سياسي

امام حسین(ع) قافله سالار جهاد و شهادت/ اردات به اهل بیت پیامبر(ص) از افتخارات پیروان امام شافعی است

امام حسین(ع) قافله سالار جهاد و شهادت/ اردات به اهل بیت پیامبر(ص) از افتخارات پیروان امام شافعی است

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بانه با بیان اینکه امام حسین(ع) قافله سالار عرصه جهاد و شهادت است گفت: ارادت و دوستی خاندان پیامبر(ص) از ویژگی های بارز و افتخارات پیروان مذهب امام شافعی (رض) است .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه صبح امروز در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و آحاد مردم در سالن اجتماعات اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی بانه برگزار شد با اشاره به جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: این فریضه در دین مبین اسلام تا اندازه ای اهمیت دارد که خدواند متعال در قرآن کریم به صراحت در چندین آیه مسلمانان را به اجرای این فریضه مهم دعوت کرده است.

وی با اشاره به واقعه کربلا و جریان قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری افزود: امام حسین(ع) در آن برهه از تاریخ که بواسطه حکومت فرد فاسقی همچون یزید منکرات به حد اعلای خود رسیده بود، برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به پاخاست بطوریکه در این راه از تمام هستی خود گذشت و از این رو  به جرات می توان ایشان را قافله سالار عرصه جهاد و شهادت نامید.
   
ماموستا حیدری خاطرنشان کرد، امام شافعی(رض) در سخنان و اشعارد خود به وضوح از اهل بیت پیامبر(ص) حمایت کرده و آثار عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت و اهل بیت پیامبر(ص) از این طریق نشان داده است.


رئیس ستاد احیای بانه، با اشاره به اصل و نسب حضرت حسین بن علی (ع) تصریح کرد: علی رغم اینکه ایشان خود فردی بسیار بزرگ و  دارای رتبه در دین می باشند از طرفی دیگر نیز پرورش یافته دامن پاک پیامبر(ص) و از پدری همچون حضرت علی (ع) و مادری همچون فاطمه زهرا(س) می باشند که هر کدام از اینها به تنهایی برای اثبات بزرگواری و عزت ایشان کافی است.
 

وی افزود: اگر خیر و صلاح مسلمانان در زمان خلافت امام حسن(ع) با صلح کردن امکان داشت در زمان امام حسین(ع) نیز فقط و فقط با قیام و شهادت ایشان بود که جامعه اسلامی به سر منزل هدایت و سعادت می رسیدند از این رو امام حسین(ع) با تمام هست و نیست خودش در این راه وارد شد و از تمام داشته های خود گذشت و تا روز قیامت  الگوی تمام آزادگان و جوانمردان جهان می باشند.

 



برچسب ها :

جهادامام شافعیبانهامر به معرو.ف و نهی از منکر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی