دوشنبه 21 تیر 1395 / 08:01|کد خبر : 1612|گروه : اقتصادي

ایجاد منطقه آزاد بانه و رسمی شدن مرز سیران بند، موجب اشتغال پایدار و امنیت سرمایه گذاری در بانه می شود

ایجاد منطقه آزاد بانه و رسمی شدن مرز سیران بند، موجب اشتغال پایدار و امنیت سرمایه گذاری در بانه می شود

بیگلری گفت:ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و رسمی شدن مرز سیرانبند اگر قطعی شود این 2 مقوله مهم در بانه رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، امنیت اجتماعی و امنیت سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نماینده مرددم شهرستان های سقز و بانه در مجلس دهم اظهار داشت: گاهی در رسانه‌های کشورخبر ارائه طرح الحاق برخی از شهرهای کشور به مناطق آزاد تجاری در صحن مجلس شورای اسلامی انتشار پیدا می‌کند ؛ خبری که می‌تواند برای کردستانی‌ها بسیار خوشایند باشد.

در مجلس نهم شورای اسلامی طرح مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان در صحن مجلس رای لازم را کسب نکرد، اما این بار دولت عزم خود را جزم کرده است که دوباره این طرح را در مجلس ارائه کند تا با همکاری وتعامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مناطق آزاد تجاری به تصویب برسد.

 بانه یکی از شهرهای استان است که به دلیل مرزی بودن، طبیعت بکر و بازار تجاری اش در کشور شهره خاص و عام شده و هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند .

در سال‌های اخیر مهم ترین بحثی که درباره این شهرستان مطرح شده است، ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و رسمی شدن مرز سیرانبند آن بوده که هر چند وقت یک بار تا مرحله نهایی می‌رسد، اما در آخر به دلایلی نتیجه مورد نظر کسب نمی‌شود.

قطعی شدن این 2 مقوله مهم در بانه رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، امنیت اجتماعی و امنیت سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد.

در کنار این موارد آنچه امروز نگرانی کسبه این شهرستان را فراهم کرده، رکود سنگین بازار و موانع سرمایه‌گذاری در این شهر است؛رکودی که سبب شده بسیاری از افراد شغل خود را که همانا حضور در بازار است رها کنند و به دنبال شغل‌های کاذب و ناامن باشند که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

از طرفی در بانه تعدادی از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده اند، اما نگران سرمایه‌های خود در این شهرستان هستند. به عنوان نمونه در سال جاری یک هتل 5 ستاره و یک هتل 3ستاره در این شهرافتتاح شده، اما این سرمایه‌گذاران نگران بازگشت سرمایه‌های خود هستند.

 نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور در گفت وگو با همشهری می‌گوید: طرح منطقه آزاد تجاری برای بار دوم در دولت به تصویب رسیده است. به مجلس جدید که با دولت همراهی بیشتری دارد خوشبین هستم، به اندازه‌ای که تصور می‌کنم منطقه آزاد بانه و مریوان در این دوره به تصویب برسد. امیدوارم با تمام تلاشی که در این راه انجام خواهیم داد به نتیجه مورد نظر- که همان ایجاد منطقه آزاد است- برسیم.

«محسن بیگلری» می‌افزاید: نمایندگان دوره جدید از نمایندگان دوره پیشین با دولت همراهی و هماهنگی بیشتری دارند.  برای همین ممکن است که مصوبه در مجلس به تصویب برسد.

 

مردم از گفتار درمانی خسته اند

این مسئول تأکید می‌کند : با توجه به شرایط پیش‌رو باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه تمام را به نتیجه برسانیم و شرایط مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد فراهم کنیم. در کل به آینده بانه بسیار خوش بین هستم.

این نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح می‌کند : من 2 موضوع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و همچنین سیرانبند‌ بانه را حتما پیگیری می‌کنم و این 2 موضوع از مهم‌ترین دغدغه‌های من هستند.

بیگلری با اشاره به قرار گرفتن در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»می‌افزاید: جا دارد که هریک از ما در جایگاهی که هستیم با توجه به قرار گرفتن در این سال وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

وی بابیان این‌که شعار این سال بسیار پر معنا و پربار است، می‌گوید: یکی از شعارهای من در سال جاری این است که «مردم از گفتار درمانی خسته شده اندو اقدام و عمل می‌خواهند.» امیدوارم همه ما به نوبه خود اقدام و عمل خود را ببینیم و در سال جاری بهتر از سال قبل دراین زمینه تلاش کنیم.

حذف دفترچه‌های کولبری

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار می‌کند : در استان هر یک از سازمان‌ها با کولبران به نوعی برخورد می‌کنند، به طوری که معابر چند روز بسته و چند روز باز می‌شود.

بیگلری به مشکلات مرزنشینان اشاره می‌کند و می‌افزاید: کولبران جزو شاغلان محسوب نمی‌شوند، چراکه در سال چند ماه بیکار هستند.

وی با اشاره به روستاییانی که دفترچه کولبری ندارند و یا دفترچه آنها را لغو کرده اند، ادامه می‌دهد: این چه معنی دارد که بسیاری از روستاها دفترچه دارند و بسیاری دیگر ندارند؟ به عنوان مثال دفترچه کولبری اهالی بوئین را به دلیل این‌که به شهر تبدیل شده حدف کرده اند، اما سوال اینجاست بوئین از چه امکانات و امتیازات شهری برخوردار شده که دفترچه کولبری آن حذف شده است؟

بیگلری تأکید می‌کند : همه ما موافق مبارزه با قاچاق هستیم و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تأکید دارند، اما چرا جمله بعدی ایشان را فراموش کرده اند که می‌فرمایند:« منظور از قاچاق کولبران نیستند که برای امرار معاش خود مجبور هستند کولبری کنند».

حمایت از سرمایه‌گذاران

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تشکیل کار گروه‌های رفع موانع سرمایه‌گذاری در بانه در صورتی که با برنامه ریزی درست و کارشناسی شده عمل کند می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری در بانه باشد.

وی تصریح می‌کند : همه مسئولان باید با در نظرگرفتن شرایط برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران تلاش کنند و موانع و مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران را حل کنند، چراکه فعالیت سرمایه‌گذاران سبب اشتغال زایی بیشتر، تولید و امنیت اجتماعی می‌شود.

بیگلری خاطر نشان می‌کند : به نظر من تا زمانی که کارفرما وجود نداشته باشد، کارگر نیز وجود ندارند و باید از سرمایه‌گذارانی که برای چند نفر ایجاد اشتغال می‌کنندحمایت کنیم.

ایجاد اشتغال با رونق هتل‌ها

این مسئول با اشاره به شرایط کنونی هتل‌ها در بانه می‌گوید: هتل زیر بنای فرهنگ و توسعه بسیاری از مسائل دیگر است و باید زمینه‌های رونق این هتل‌ها را در بانه که با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد شده، فراهم کنیم.  وی اظهار می‌کند : اکنون 2 هتل بزرگ در بانه به‌تازگی شروع به فعالیت و برای بیش از 50 نفر از جوانان بانه ایجاد اشتغال کرده که جای تقدیر است. پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران را نباید با پیگیری مسایل شخصی تعریف کنیم.  بیگلری می‌افزاید: به ازای هر شب اقامت یک مسافر در هتل 15 شغل ایجاد می‌شود و حضور هر مسافر هم برای بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و خدماتی درآمد زایی دارد.  وی در ادامه این سرمایه‌گذاران را آبروی شهر عنوان می‌کند و می‌افزاید: من شخصا از سرمایه‌گذاران و همه افراد و مسئولانی که با این سرمایه‌گذاران همکاری می‌کنند، حمایت می‌کنم. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور تأکید می‌کند : من حامی صد در صد سرمایه‌گذاران و معتقد هستم که سرمایه‌گذار با خود رونق اقتصادی، اشتغال پایدار، امنیت و آرامش به همراه می‌آورد.



برچسب ها :

بیگلریمنطقه ازاد تجاری بانه و مریوانکولبریاشتغال پایداررسمی شدن مرز سیران بندقاچاقرفع موانع سرمایه گذاری در بانهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی