دوشنبه 21 تیر 1395 / 14:03|کد خبر : 1615|گروه : اجتماعي

گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف در بانه برگزار شد+عکس

گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف در بانه برگزار شد+عکس

به مناسبت هفته عفاف و حجاب گردهمایی بانوان شهرستان بانه به همت بسیج جامعه زنان این شهر در محل سالن اجتماعات کانون ولایت شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، همایش عفاف و حجاب به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب با حضور جمع کثیری از بانوان شهرستان بانه به همت بسیج جامعه زنان این شهرستان و همکاری کمیته امور بانوان شهرستان بانه در سالن اجتماعات کانون ولایت این شهر برگزار شد.


در این مراسم که امام جمعه، فرماندار ، امام جمعه موقت و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان بانه نیز حضور داشتند، سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه این شهر ستان با اشاره به آیات و روایات اسلامی در حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت:خداوند متعال بارها در قرآن کریم به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرده و زنان مسلمان را به رعایت این مهم دعوت کرده است.  

وی با بیان اینکه بزرگی زنان و اصالت آنها به حفظ حجاب است افزود: اگر  تمکن مالی و توانایی های جسمی برای مردان یک امتیاز و مایه بزرگی به شمار می رود برای زنان نیز رعایت حجاب و عفاف موجب قدرت و تسلط می شود بطوریکه در جامعه  زنانی از بزرگی و عظمت برخوردار هستند که نسبت به رعایت حجاب و عفاف خود بیشتر از زنان دیگر بها دهند.


فرمانده سپاه بانه تصریح کرد: زنان ایران اسلامی علاوه بر اینکه فرهنگ اسلامی آنها را ملزم به رعایت حجاب اسلامی می کند،  پوشش بومی و منطقه ای اکثر نقاط ایران زمین نیز همسو با فرهنگ اسلامی در این حوزه است بطوریکه پوشش زنان کرد در کردستان که خاص زنان این منطقه است گویای این ادعا و از جمله این فرهنگ ها می باشد.

صفاری، با بیان اینکه چادر حجاب برتر است خاطرنشان کرد، متاسفانه امروز دشمن نه تنها می خواهد این حجاب برتر را از بین ببرد حتی پوشش زنان با  لباس های بومی منطقه را نیز  تحت تاثیر قرار داده و سعی در نابودی و کم رنگ ساختن این لباس ها با جایگزین کردن البسه و منسوجات خود در بین اقشار جامعه بویژه بانوان دارد.

ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در دین اسلام گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که خداوند متعال در قران کریم در آیانی از سوره های مبارکه نور و احزاب صراحتا موضوع حجاب و عاف را بیان کرده است.


وی همچنین به تبیین موضوع حجاب و عفاف پرداخت و افزود: حجاب به منزله رعایت کردن ضوابط پوشش از طرف زنان و مردان است اما عفاف در درجه ای بالاتر از حجاب قرار دارد به این معنی که فرد از صمیم قلب و باطن خود به حفظ شئونات اسلامی و رعایت کردن حجاب ایمان و باور قلبی داشته باشد.  

امام جمعه موقت بانه همچنین به تلاش دشمنان و جامعه غرب برای از بین بردن حجاب و عفاف در بین زنان و مردان جوامع اسلامی بویژه ایران  اشاره کرد و گفت: جامعه غرب که خود امروز گرفتار بی بند و باری و بی اخلاقیاتمی باش،  به انواع روش ها می خواهد فرهنگ ابتذال و بی بندوباری خود را در بین مسلمانان نیز ترویج دهد.

وی ماهواره را یکی از آفت های جامعه انسانی و اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد، دشمن با  راه اندازی شبکه های مختلف فارسی زبان در ماهواره بدنبال ترویج این فرهنگ و از بین بردن کانون گرم خانواده هاست.

ماموستا کریمی با بیان اینکه دین اسلام دین اخلاق و پای بندی به ارزش های انسانی است گفت: هر فرد مسلمان طبق صریح آیات قران وظیفه دارد که خود و خانواده اش را از بی بندوباری و ابتذال که موجب گرفتاری در آتش دوزخ می شود نجات دهد.

در خاتمه، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی از مدرسین برجسته حوزه و دانشگاه نیز که در این مراسم حضور داشتند رعایت حجاب و عفاف از طرف زنان و مردان را موجب قوام  و تحکیم بنیان خانواده برشمرد و گفت: مادامیکه زنان و شوهران یک جامعه زیبایی و آراستگی های خود را صرف همدیگر کنند بنیان خانواده در آن اجتماع روز به روز استوارتر خواهد بود.

وی حجاب و عفاف را به منزله پوشش و حفاظی در برابر آچشم های ناپاک و نگاه های هوس آلود مردان  عنوان کرد و گفت: زن بدلیل داشتن لطافت های بیشتر باید بیشتر از مردان خود را در برابر نگاه های مردان هوسران و شهوت پرست محافظت کند.


 گفتنی است که در پایان کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان بانه به تعداد 20 نفر از بانوان تحت پوشش این نهاد به مناسبت هفته عفاف و حجاب چادر هدیه داد و همچنین تعاونی بانوان زیلان خاتون شهرستان بانه با همکاری کانون فرهنگی اجتماعی بانوان این شهرستان نیز در حاشیه برگزاری این مراسم ، دست ساخته های بانوان بانه ای را در قالب نمایشگاه پویش اسلامی به معرض دید بازدیکنندگان گذاردند.

کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه

کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
کردتودی- گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب- بانه
 



برچسب ها :

گردهمایی عفاف و حجاب بانهبانهعفاف و حجابتعاونی بانوان زیلان خاتونماهوارهفرمانده سپاه بانهامام جمعه موقت بانهخانواده

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی