چهارشنبه 23 تیر 1395 / 14:07|کد خبر : 1628|گروه : اقتصادي

تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری منشا تحولات مهمی در کشور است

تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری منشا تحولات مهمی در کشور است

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه با بیان اینکه تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری منشا تحولات مهمی در کشور است برای تصویب نهایی این لایحه اظهار امیدواری کرد.

به گزارش آرباباخبر، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه وی‍ژه اقتصادی در جلسه علنی مجلس گفت: با تصویب نهایی این لایحه تحولات عظیمی به لحاظ اقتصادی، تجاری و توسعه ای در کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش کردپرس؛ مهندس محسن بیگلری افزود: تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی با عنایت به دیدگاه مساعد نمایندگان، اقدامات و رایزنی های انجام شده توسط نمایندگان استان های درگیر از جمله: مجمع نمایندگان استان کردستان و همچنین مسئولان دولتی، قطعی به نظر می رسد.

این نماینده مردم کردستان افزود: جذب بیشتر سرمایه گذاری های مولد داخلی و خارجی، توسعه گردشگری، ورود تکنولوژی، توسعه تجارت قانونی، گسترش ارتباطات بین فرهنگی و اجتماعی و... را از آثار مثبت ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی است و می تواند منشا تحولات اقتصادی مناسبی در منطقه باشد.

بیگلری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصاً مجمع نمایندگان استان کردستان، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، دکتر ترکان مدیرعامل مناطق آزاد، نهادهای حاکمیتی و امنیتی، استاندار کردستان، رسانه ها و... برای پیگیری و جدیت در تصویب این لایحه تشکر نمود.

بیگلری در مورد احتمال اضافه شدن برخی شهرستان های مرزی از جمله سقز به مناطق فعلی آزاد تجاری و صنعتی گفت: رایزنی ها و مذاکراتی جهت اضافه نمودن شهرستان سقز با عنایت به موقعیت استراتژیک آن بعنوان پل ارتباطی شمالغرب با جنوب کشور، موقعیت مرزی و توسعه زیرساخت های ارتباطی آن به این منطقه صورت گرفته که امید است با حمایت و مساعدت مسئولان استانی و کشوری به سرانجام برسد.

گفتنی است نمایندگان مردم در خانه ملت یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه وی‍ژه اقتصادی را تصویب کردند.

 حسن روحانی، هفته گذشته لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استانهای گلستان(اینچه برون)، ایلام(مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان(بانه – مریوان)، هرمزگان(جاسک)، بوشهر(بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد ایجاد نماید.

همچنین دولت می تواند در استانهای فارس(فسا)، یزد(ابرکوه – میبد)، زنجان(زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد(گچساران)، آذربایجان غربی(سرو، ارومیه)، خراسان رضوی(خواف – قوچان)، لرستان(خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان(شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد نماید.

 



برچسب ها :

بیگلریلایحه منطقه آزاد بانه مریوانمنطقه ویزژه اقتصادیبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی