پنجشنبه 24 تیر 1395 / 12:22|کد خبر : 1629|گروه : اقتصادي

ضرورت تقویت تعاونی مرزنشینان در بانه /تقویت تعاونی‌ مرزنشینان موجب کاهش قاچاق و افزایش صادرات می‌شود

ضرورت تقویت تعاونی مرزنشینان در بانه /تقویت تعاونی‌ مرزنشینان موجب کاهش قاچاق و افزایش صادرات می‌شود

معاون فرماندار بانه با بیان اینکه تقویت تعاونی‌های مرزنشینان باعث کاهش قاچاق و افزایش صادرات می‌شود به ضرورت تقویت تعاونی مرزنشینان در این شهرستان تاکید کرد


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دقایقی پیش دومین کارگروه توسعه صادرات شهرستان بانه به ریاست مهندس جعفر توان معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار بانه با حضور اعضای این کارگروه متشکل از ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان بانه، گمرگ، جهاد کشاورزی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در فرمانداری این شهر برگزار شد.

معاون فرماندار بانه در این جلسه با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرستان در حوزه صادرات طی سه ماهه نخست امسال به ضرورت تقویت تعاونی مرزنشینان در این شهرستان و حمایت از صادرکنندگان و تجار بانه ای در راستای افزایش صادرات تاکید کرد.


وی با بیان اینکه تقویت تعاونی مرزنشینان می تواند تا حد زیادی در کاهش قاچاق و افزایش صادرات موثر باشد خاطرنشان کرد، ایجاد و تقویت تعاونی های مرزنشینان در مناطق مرزی، می تواند شرایط مناسبی را برای مبادلات سالم اقتصادی در مرزها فراهم کند و ما را از بسیاری مشکلات نجات دهد.

 

وی همچنین به اهمیت و ضرورت حمایت از صادر کنندگان و سرمایه گذاران داخلی و بومی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صادرکنندگان افرادی هستند که تلاش می کنند چرخه اقتصادی کشور بچرخد لذا همه ارگان ها و نهادهای مرتبط در این حوزه می بایست با آسان کاری اداری و اجرای بسته های تشویقی و حمایتی از  این قشر حمایت کنند.

 معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار بانه همچنین به مشکلات بازارچه مرزی سیران بند بانه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این بازارچه از موقعیت مناسب تری جهت دسترسی تجار و صادرکنندگان  استان های همجوار برای صادرات کالاهایشان به کشور همسایه (عراق و اقلیم کردستان ) برخوردار است لذا رفع نواقص و مشکلات این بازارچه می تواند علی رغم اینکه نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان و استان کردستان داشته باشد حتی در سطح کشور نیز موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کشور شود.

وی خاطرنشان کرد، بدلیل مهیا نبودن زیرساخت ها در بازارچه مرزی سیران بند  بسیاری از صادرکنندگان و تجار بانه ای و سایر استان های همجوار  بازارچه مرزی باشماق مریوان را علی رغم دوری مسافت نسبت به بازارچه سیران بند بانه  به منظور مبادلات تجاری و صادرات کالاهای خود انتخاب می کنند.



برچسب ها :

تقویت تعاونی های مرزنشینان بانهقاچاقکاهش صادرات در بانهبازارچه سیران بندبازارچه باشماق مریوان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی