شنبه 25 مهر 1394 / 12:01|کد خبر : 163|گروه : سياسي

بی توجهی به فریضه امر به معروف موجب تباهی جامعه می شود/ تذکر لسانی به یک فرهنگ همه گیر تبدیل شود

بی توجهی به فریضه امر به معروف موجب تباهی جامعه می شود/ تذکر لسانی به یک فرهنگ همه گیر تبدیل شود

امام جمعه بانه با بیان اینکه بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب تباهی و فساد در جامعه می شود به همه گیر شدن این فریضه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به بیان اهمیت و جایگاه این دو فریضه مهم در اسلام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب تباهی و فساد در جامعه می شود افزود: برای جلوگیری از این موضوع، همه مردم جامعه موظف به اجرای این فریضتین بصورت لسانی هستند.

حیدری تصریح کرد:
هر کس در  هر شرایط شغلی و اجتماعی که دید یک منکر اتفاق می افتد فقط کافی است بوسیله تذکر زبانی او را از این کار نهی کند و مطمئن باشد که این تذکر او نتیجه خود را خواهد گذاشت.

امام جمعه بانه گفت: 
اجرای تذکر لسانی یک کارارزشمندی است که اگر همه مسئولان پای کاربیایند  به مروز زمان بعنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل می شود.

وی پرهیز از خشونت و آشنایی با مراحل و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر ضروریات امران به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مساله اقناع و القاء مخاطبان لوازم مختلفی دارد که از جمله آنان پرهیز و اجتناب از خشونت است چرا که  امر به معروف و نهی از منکر چه بسا با خشونت و تندی اثر معکوس داشته باشد مگر در مواردی که تکلیف قانون و نهادهای انتظامی و قضایی آن را مشخص کرده باشند.

حیدری با بیان روایتی از رسول اکرم ( ص) گفت: در روایت آمده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر به طور غلط انجام شود، این اقدام، خود به منکر تبدیل خواهد شد
.

 



برچسب ها :

آرباباخبرامام جمعه بانهامر به معروف و نهی از منکرتذکر لسانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی