شنبه 26 تیر 1395 / 08:52|کد خبر : 1638|گروه : اقتصادي

پیش بینی خرید 6 هزار تن گندم مازاد بر نیاز ازکشاورزان بانه

پیش بینی خرید 6 هزار تن  گندم مازاد بر نیاز ازکشاورزان بانه

رئیس اداره جهاد کشاورزی بانه گفت: پیش بینی ما بر این است که امسال 6 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان بانه ای در مراکز خرید این شهرستان خریداری شود.

جعفر قادرزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: کار برداشت گندم از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بانه بصورت سنتی(دستی) از تار یخ 5 تیرماه امسال آغاز  و برداشت ماشینی توسط کمباین نیز از تاریخ هیجدهم همین ماه شروع و تا کنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 5 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بانه ای در شهرهای کانی سور، آرمرده، بویین ، اتحادیه و مرکز شوی در بخش مرکزی شهرستان بانه آماده خرید گندم از کشاورزان هستندکه پیش بینی می شود امسال، بالغ بر 6000 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بانه ای در این مراکز خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه خاطرنشان کرد، در شهرستان بانه چهار هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول گندم است که از این مقدار 4 هزار هکتار آن دیم و 250 هکتار دیگر آبی می باشد.

قادر زاده تصریح کرد: امسال تعداد هشت دستگاه کمباین بومی و 12 کمباین مهاجر کار برداشت گندم کشاورزان را در شهرستان بانه انجام می دهند.



برچسب ها :

پیش بینی خرید گندم مازاد از کشاورزان بانهبرداشت گندمبانهمراکز خرید گندم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی