پنجشنبه 31 تیر 1395 / 11:16|کد خبر : 1662|گروه : سياسي

معاون سیاسی فرماندار بانه:

بوفه های عرضه کننده قلیان در پارک های بانه فسخ قرار داد شوند/قلیان سراهای بانه پلمپ می شوند

بوفه های عرضه کننده قلیان در پارک های بانه فسخ قرار داد شوند/قلیان سراهای بانه پلمپ می شوند

معاون سیاسی فرماندار بانه از فسخ قرار داد بوفه های عرضه کننده قلیان در پارک های سطح شهرستان و همچنین جمع آوری و پلمپ مراکز عرضه کننده قلیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نژاد شهیدی دقایقی پیش در دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد، از برخورد قاطع با قلیان سراهای شهرستان بانه خبر داد و گفت: خوشبختانه طبق آخرین هماهنگی های انجام شده با مرجع قضایی شهرستان، کلیه مراکز عرضه کننده قلیان در سطح شهرستان بانه با دستور مقام قضایی پلمپ خواهند شد.

وی همچنین ضمن انتقاد از عرضه قلیان در پارک های پیرمراد و دکانان گفت: علی رغم تاکیدات قبلی برای جمع آوری این مراکز توسط شهرداری بانه، می بایست شهرداری در اولین فرصت نسبت به فسخ قرار داد این بوفه ها که مبادرت به عرضه قلیان می کنند اقدام کند.

شهیدی با اشاره به سابقه مبارزه بر علیه قلیان سراها در شهرستان بانه خاطرنشان کرد، با توجه به اینکه عرضه  قلیان در اماکن عمومی جرم محسوب شده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد از طرفی دیگر  برخورد  با قلیان سراها و مراکز عرضه کننده قلیان در شهرستان بانه از مطالبات اصلی خود مردم شهرستان نیز بوده و هست لذا ما اولین استارت مقابله با این معضل را از زمستان 93 آغاز کردیم که متاسفانه علی رغم تمام تلاش در این زمینه هنوز شاهد فعالیت این مراکز در سطح شهرستان می باشیم.

معاون سیاسی فرماندار بانه تصریح کرد: شهیدی گفت: متاسفانه امروزه به طور قارچ گونه قلیان€Œسراها، قهوه€Œخانه ها و سفره خانه های سنتی در سطح شهر گسترش یافته است بطوریکه گزارشات مردمی حاکی از فعالیت زیرزمینی این افراد در کوچه پس کوچه های شهر می باشد لذا هماهنگی و تعامل مراکز ذی صلاح در این حوزه و قاطعیت آنها برای برخورد با قلیان سراها از ضروریات است.


علی شالباف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه نیز به اقدامات این مرکز و شبکه بهداشت و درمان بانه با همکاری سایر ادارات در حوزه برخورد با قلیان سراها اشاره کرد و گفت: مرکز و شبکه بهداشت شهرستان بانه طبق رسالت ذاتی و مسئولیتی که در قبال تامین و حفظ سلامت شهروندان بانه ای دارد طی سه ماهه نخست امسال چندین مورد  بازرسی با مشارکت اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن و اتاق اصناف شهرستان بانه از مراکز عرضه کننده قلیان در این شهر داشتهکه در این بازرسی ها نیز تذکرات کتبی و شفاهی لازم به این مراکز  داده شده است.

  وی بیشترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در حوزه مقابله با قلیان سراها را  در قالب انجام برنامه های  فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و افزود:  طبق قانون وظیف برخورد و پلمپ این مراکز بر عهده اماکن می باشد و نقش شبکه بهداشت در این بین بیشتر نقش فرهنگ سازی و آموزش برای مقابله با این معضل اجتماعی است .

شالباف به برنامه های متنوع فرهنگی این مرکز در هفته بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: در زمینه مبارزه با  دخانیات و قلیان مرکز بهداشت شهرستان بانه در طول هفته بدون دخانیات برنامه های متنوعی را با بهره گیری از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در سطح شهرستان، ادارات و بخش های شهرستان انجام داده است.



برچسب ها :

دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بانهپلمپ قلیان سراها در بانهمراکز عرضه قلیان در بانه پلمپ می شود.

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی