یکشنبه 3 مرداد 1395 / 08:24|کد خبر : 1673|گروه : سياسي

امیدواری برای تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان وجود دارد

امیدواری برای تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان وجود دارد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت‌ها و موانعی که بر سر راه تصویب ایجاد منطقه آزاد در استان کردستان وجود داشت، گفت: به تصویب نهایی این طرح امیدوار هستیم.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سیزدهمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با حضور مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، جولیو ویناتچا مشاور ارشد توسعه صنعتی سازمان ملل متحد و اعضای کمیسیون شامگاه شنبه در محل اتاق سنندج برگزار شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های موثر این کمیسیون در عرصه گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر و نقش گردشگری و توسعه آن در رونق اقتصادی استان را مهم ارزیابی کرد.

سیداحسن برخورداری گفت: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری استان و عدم وجود مکانی دائمی برای فعالیت تولیدکنندگان صنایع‌دستی مانع توسعه این حوزه در کردستان است.

برخورداری پیشنهاد پیگیری و هماهنگی با شهرداری سنندج برای امکان‌سنجی استفاده از فضاهای موجود در بلوار کردستان برای توسعه گردشگری کردستان، توجه و اهمیت به حفظ میراث فرهنگی و به‌طور کل جاذبه‌های گردشگری در سایر کشورها در مقایسه با ایران‌، نقش موثر صدا و سیما در حوزه گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان را از دیگر کارهایی که می‌تواند به توسعه این حوزه کمک کند، عنوان کرد.

وی جای خالی رسانه استان در پوشش خبری نشست‌هایی ارزشمند مانند این کمیسیون، پیگیری سرنوشت سند جامع گردشگری تهیه شده در سنوات گذشته و ضرورت تدوین سند جامع گردشگری و متناسب با وضعیت موجود استان‌، پیگیری تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومانی به مبحث گردشگری استان در سفر رئیس جمهوری به کردستان در سال گذشته از سوی اداره‌کل میراث و نمایندگان استان در مجلس را مورد تاکید قرار داد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت‌ها و موانعی که بر سر راه تصویب ایجاد منطقه آزاد در استان کردستان وجود داشت، گفت: به تصویب نهایی این طرح امیدوار هستیم.

سیدعبدالرحمن علوی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف موضوع زمین نمایشگاهی استان، از پرداخت مابقی وجه تملک زمین نمایشگاهی توسط اتاق ایران خبر داد و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در زمینه فضاسازی این زمین اعلام کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق سنندج نیز ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج، با توجه به اهمیت مباحث در سه حوزه گردشگری، ورزش و هنر خواستار تخصصی نمودن جلسات به منظور اثر بخشی بیشتر و استفاده بهینه از حضور صاحب‌نظران و متخصصین هر حوزه بود.

وی پیشنهاد کرد؛ یک یا دو روستای زیبای استان به عنوان هدف گردشگری انتخاب و در این کمیسیون بصورت تخصصی و کارشناسی شده برای تبدیل آن به روستای هدف گردشگری برنامه‌ریزی شود.

علوی همچنین تصمیم اتاق ایران مبنی بر تهیه هدایای خود از صنایع دستی استان کردستان در اعزام و پذیرش هیات‌های خارجی را خبری خوش برای صنعتگران استان و مایه خرسندی عنوان کرد.

وی پیرو مباحث مطروحه در کارگروه کمیسیون در خصوص واژه کردی « هه لپه رکی» و مفهوم آن در فرهنگ کردی و تفاوت آن با واژه رقص توضیحات کاملی ارائه داد و مشخصاً به استناد فرهنگ لغات معین و فرهنگ لغات کردی معتبر «هه لپه رکی» را به معنای برجهیدن و برخاستن و «رقص» را به معنای حرکات موزون همراه با اجرای موسیقی عنوان کرد و با اشاره به شواهد موجود مبنی بر وجود« هه لپه رکی» در اروپای شرقی، آن را مفهومی از زندگی خواند.


منبع: فارس



برچسب ها :

تصویب منطقه آزاد بانه مریوانسید احسن علویصنایع دستیکردستان

نظرات کاربران :

PDO Query Error