دوشنبه 4 مرداد 1395 / 14:56|کد خبر : 1677|گروه : سياسي

سامانه جامع امور گمرکی بازارچه سیران بند بانه افتتاح شد

سامانه جامع امور گمرکی بازارچه سیران بند بانه افتتاح شد

صبح امروز با حضور مهمندس بیگلری و مدیر کل گمرک استان کردستان، سامانه جامع امور گمرکی در شهرستان بانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز ، با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس، مهندس رحمانی پور مدیر کل گمرک استان کردستان، فرماندار بانه و تعدادی از مسئولین محلی سامانه جامع امور گمرکی شهرستان بانه در بازارچه سیران بند این شهرستان افتتاح شد.

بختیار رحمانی پور مدریرکل گمرک استان کردستان در حاشیه این افتتاح به خبرنگاران گفت: با افتتاح این سیستم، گمرک شهرستان بانه نیز بصورت عمده به گمرکات کل کشور وصل شده و از این به بعد کلیه ارباب رجوع می توانند با مراجعه به این سیستم کلیه کارهای تجاری خود از جمله کارهای اظهار از راه دور و استعلامات تجاری خود را با این روش انجام دهند.

وی، ارتقای سرعت و امنیت، افزایش سلامت اداری و جلوگیری از تقلب را از دیگر مزایای این سامانه الکترونیکی عنوان کرد و افزود: همزمان با آغاز به کار سامانه جامع و هوشمند در گمرک بازارچه سیران بند بانه دیگر شیوه انجام امور صادراتی و وارداتی گذشته در امور گمرکی جمع آوری شد.

مهندس بیگلری نیز افتتاح سیستم جامع گمرکی را بعد از رسمی شدن مرز سیران بند بانه بعنوان یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات در این بازارچه مرزی عنوان کرد و گفت: با توجه به این دو اتفاق مهم می توان به رونق اقتصادی و  پیشرفت روز افزون  بانه در آینده نزدیک امیدوار تر بود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه خواستار کمک و مساعدت اتحادیه صادرکنندگان و دولت، در رفع کمبودها و نواقص زیرساختی بازارچه مرزی سیران بند بانه شد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این بازارچه می تواند به عنوان یکی از بازارچه های مهم استان کردستان و کشور تبدیل شود.


وی افزود: بانه نه تنها ویترین استان کردستان بلکه ویترین تمام کشور است که با رسمی شدن بازارچه سیران بند و افتتاح سیستم جامع امور گمرکی در این بازارچه، سایر  استان های همجوار و شمالغرب کشور هم می توانند از مزایای رسمی شدن مرز سیران بند  و گمرک بازارچه استفاده کنند.

بیگلری گفت: باید شرایطی را در بازارچه و مرز سیران بند بانه فراهم کنیم که استان های همجوار مانند همدان، زنجان ،آذربایجان های غربی و شرقی این بازارچه و مرز را برای ورود و خروج خود و کالاهایشان انتخاب کنند. 

نماینده مردم بانه و سقز همچنین از تلاش ها ی اداره کل مخابرات کردستان، استانداری، فرمانداری و سپاه بانه که به منظور ایجاد امکانات ارتباطی و رفع مشکل آنت دهی موبایل در مرز سیران بند ، سایت آماده‌ای را که در شهر بانه وجود داشت  به این مکان منتقل کرده بودند تقدیر کرد.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در این مراسم،  افتتاح سیستم سامانه جامع الکترونیکی گمرک بازارچه سیران بند بانه این مهم را  تحولی مهم در تسهیل روند  صادرات و واردات تجار و پیله وران شهرستان بانه عنوان کرد و اظهار داشت:با افتتاح این سیستم امکان اظهار الکترونیکی کالا به گمرک بدون نیاز حضور فیزیکی صاحبان کالا و اظهارکنندگان از مهم‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی است که در سهولت کار بازرگانان نقش بسزایی دارد.

وی همچنین رسمی شدن مرز سیران بند بانه را در هفته گذشته به مردم بانه و همه ملت ایران تبریک گفت و افزود: رسمی شدن این مرز از خواسته ها و مطالبات مردم بانه در چند سال گذشته بود که بالاخره با تلاش و پی گیرهای مسئولین کلان کشوری، استانی و شهرستانی و همچنین پی گیری های مصرانه نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به نتیجه رسید.

فرماندار بانه تصریح کرد: تنها این مردم بانه نیستند که می توانند از مزایای رسمی شدن مرز و بازارچه سیران بند بانه استفاده کنند بلکه سایر استانها ی کشور هم بدلیل شرایط سهل الوصول بودن این مرز و بازارچه به لحاظ نزدیکی راه می توانند از برکات آن استفاده کنند.

 

 

 



برچسب ها :

افتتاح سامانه جامع امور گمرکی بانهبیگلریمرز رسمی سیران بند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی