دوشنبه 4 مرداد 1395 / 15:38|کد خبر : 1678|گروه : اجتماعي

تردد مسافر از مرز رسمی سیران بند بانه تا پایان تابستان امکان پذیر است

تردد مسافر از مرز رسمی سیران بند بانه تا پایان تابستان امکان پذیر است

بیگلری از امکان تردد مسافر از مرز رسمی سیران بند بانه به سلیمانیه و سایر شهرهای اقلیم کردستان عراق تا پایان تابستان امسال خبر داد.

مهندس بیگلری در حاشیه مراسم افتتاح سامانه جامع امور گمرکی بازارچه سیران بند بانه در پاسخ به سئوال خبرنگار آرباباخبر، مبنی بر این که از چه تاریخی مردم شهرستان بانه و شهرهای اقماری می توانند از طریق مرز رسمی سیران بند به سلیمانیه و سایر شهرهای اقلیم کردستان سفر کنند گفت: در حال حاضر اداره راه و شهرسازی استان کردستان مشغول آسفالت کاری مقداری از مسیر که خاکی  و نا مساعد  است می باشد که امیدواریم تا دو هفته آینده عملیات بهسازی و آسفالت این مسیر به پایان برسد که با وضع موجود امیدواریم  تا پایان تابستان امسال امکان تردد مسافر از مرز رسمی سیران بند بانه به سلیمانیه و سایر شهرهای اقلیم کردستان عراق فراهم شود.

بیگلری گفت: برای رفت و آمد مسافران به اقلیم کردستان، نهاد ریاست جمهوری نیز باید یک سری اقدامات انجام دهد که امیدواریم این اقدامات در اسرع وقت انجام بگیرد تا هر چه زودتر شاهد ورود و خروج مسافران از این مرز به طرف عراق باشیم.

نماینده مردم سقز و بانه خاطرنشان کرد، وقتی که ساز و کار ورود و خروج مسافر به اقلیم کردستان از مرز رسمی سیران بند بانه فراهم شد مسافران می توانند با کاپتاژ خودروهای خود (خروج موقت خوردو از کشور) به سلیمانیه و دیگر شهرهای اقلیم کردستان سفر کنند.

بیگلری همچنین به افتتاح سیستم جامع امور گمرکی بازارچه سیران بند بانه نیز اشاره کرد و افزود: افتتاح این سامانه نیز که یکی از شرایط و ملزومات رسمی شدن مرز سیران بند بانه بود صبح امروز  در معیت مدیرکل اداره گمرک استان کردستان و فرماندار بانه و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.





 



برچسب ها :

بیگلریتردد مسافر از مرز سیران بند بانهمرز رسمی سیران بنداقلیم کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی