چهارشنبه 6 مرداد 1395 / 08:02|کد خبر : 1685|گروه : اقتصادي

تصویب طرح منطقه آزاد مریوان و بانه اشتغال پایدار را در منطقه ایجاد می‌کند

تصویب طرح منطقه آزاد مریوان و بانه اشتغال پایدار را در منطقه ایجاد می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به تصویب شدن طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار کرد: امید است که با تصویب نهایی این طرح قدم‌های مثبتی برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های مریوان و سروآباد برداشته شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، منصور مرادی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای که در سینمای شهر مریوان برگزار شد اظهار داشت: انسان در طول زندگی خود نیازمند آموزش و فراگیری مهارت‌های خاص است که نسبت به سن و محیط  این مهارت‌ها نیز متفاوت است.

وی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند روال زندگی افراد را متحول کرده و چه بسا بسیاری از معضلات و مشکلات پیش روی جوامع بشری را رفع کند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد افزود: تفکر انسان است که آینده را می‌سازد و اگر این تفکر بر پایه و اساس درستی طراحی شده باشد می‌تواند انسان را در راه رسیدن به سعادت یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای چه در بخش‌های دولتی و چه در بخش‌ خصوصی بتوانند تمامی افراد جامعه  تحت پوشش قرار دهد و مردم نیز برای یادگیری آنها از خود رغبت نشان دهند می‌توان در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد توسعه پایدار بود.

مرادی با اشاره به تسهیلات بدون بهره برخی از ادارت دولتی و نیمه خصوصی خاطرنشان کرد: هنوز مردم استان کردستان به ویژه شهرستان‌های مرزی همچون مریوان حاضر به گرفتن تسهیلات برای ارتقای سطح فعالیت‌های خود نیستند.

این مسئول با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان بیان کرد: متاسفانه هنوز برخی از اعمال و فعالیت‌ها توسط مسئولان بر اساس آزمون و خطا صورت می‌گیرد و این نیز به دلیل عدم داشتن مهارت‌های لازم از سوی مدیران و مسئولان است.

وی با اشاره به تصویب شدن طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار کرد: امید است که با تصویب نهایی این طرح، قدم‌های مثبتی برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های مریوان و سروآباد برداشته شود.

منبع: تسنیم



برچسب ها :

تصویب طرح منطقه آزاد بانه و مریواناشتغالکار آفرینیمهارت های حرفه ای

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی