پنجشنبه 7 مرداد 1395 / 09:43|کد خبر : 1690|گروه : فرهنگي

40 اثر تاریخی در بانه ثبت ملی شده است

40 اثر تاریخی در بانه ثبت ملی شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه از ثبت ملی 40 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سردار خندانی با اشاره به اینکه در بانه یک هزار و 1240 اثر تاریخی شناسایی شده است، اظهار کرد: 40 مورد از این آثار به ثبت ملی رسیده است.

وی از جمله آثار ثبت شده را شال بافی، گیوه بافی و سبدبافی عنوان کرد و از تلاش برای ثبت این آثار در تقویم فرهنگی ایران خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه در ادامه با اشاره به تجاری بودن شهر بانه، عنوان کرد: بانه قطب گردشگری غرب ایران محسوب می‌شود و باید زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و تفریحی را در آن برای جذب گردشگر فراهم کرد.

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که سازمان میراث فرهنگی برای شناسایی هویت بانه انجام داده برپایی همایش «بانه در گذر زمان» بود که در پاییز سال 1393 برگزار شد.

خندانی از جمله اقدامات در دست اجرای میراث فرهنگی بانه را بالا بردن سطح فرهنگ جذب گردشگری عنوان کرد و افزود: این مسئله به ‌صورت آموزش از سطح مدارس آغاز شده و تا برپایی کلاس‌های مهارت‌های رفتاری برای کارکنان هتل‌های بانه ادامه داشته است.

وی که یکی از اعضای خیرین مدرسه ساز نیز هست در ادامه در رابطه با فعالیت‌هایش در این مجمع، اظهار کرد: قدم در این راه میسر نمی‌شود، مگر با همدلی و اعتماد مردم به این نهاد خیریه، که خیران بالغ بر 15 میلیارد تومان به این مجمع کمک کرده‌اند.

این خیر در پایان به احداث چندین مدرسه در حاشیه شهر و چندین مدرسه در حال ساخت دیگر در روستاهای اطراف بانه از جمله «خشکه دره» اشاره و خاطرنشان کرد: این مدارس تا مهرماه سال جاری پذیرای دانش آموزان خواهند بود.


 ایسنا/



برچسب ها :

ثبت ملی 40 اثر تاریخی در بانهبانهگردشگریاثر تاریخی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی