یکشنبه 10 مرداد 1395 / 08:28|کد خبر : 1692|گروه : اقتصادي

تصویب یک‌فوریت منطقه آزاد مریوان و بانه مصداق همدلی مجمع نمایندگان استان کردستان است

تصویب یک‌فوریت منطقه آزاد مریوان و بانه مصداق همدلی مجمع نمایندگان استان کردستان است

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و اتحاد نمایندگان مردم کردستان در این دوره مجلس در حد بالایی است و این همدلی خود را در تصویب یک‌فوریت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نشان داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،منصور مرادی ظهر امروز در جلسه مشترک نمایندگان مردم کردستان در مجلس با مدیران آب منطقه‌ای استان، اظهار کرد: تعامل بسیار خوبی در بین نمایندگان استان وجود دارد و تمام توان خود را برای ایجاد بسترهای لازم در راستای خدمت‌گذاری به مردم و رفع مشکلات موجود در استان بکار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و اتحاد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خود را در تصویب یک فوریت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نشان داد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که تصویب نهایی منطقه آزاد بانه و مریوان محقق شود و گفت: قطعا تحول بسیار خوبی در توسعه اقتصادی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

مرادی در ادامه به حوزه آب و مشکلات و بحران‌های این بخش اشاره کرد و گفت: تغییرات جوی و شرایط اقلیمی نیاز به مهار آب‌ها با ایجاد سدها را مسأله‌ای انکارناپذیر کرده است.

وی گفت: شرایطی که امروز در بحث آب و به ویژه تخصیص آب سدها وجود دارد سازوکار و برنامه‌ریزی‌های دقیقی باید در این زمینه اتخاذ شود تا با مشکل آب برخورد نکنیم.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، احداث سد علاوه بر مزایایی که دارد، مشکلاتی نیز برای مردم آن منطقه ایجاد می‌کند که تخصیص میزان آب متناسب با اراضی کشاورزی و باغات، بخشی از این مشکلات را مرتفع می‌کند.

مرادی اختصاص سهم آب از سدهای ساخته شده و در حال احداث استان به کشاورزان را مطالبه‌ای بحق دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به سمت شهرها، نبود امکانات زیرساختی به ویژه آب شرب است که اگر از محل سدهای استان این مشکل حل شود مهاجرت معکوس و احیای دوباره روستاها اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود و نبود آب موجب تخلیه روستاها و به نوعی مسائل امنیتی را بوجود می‌آورد که باید به این نکته مهم توجه جدی داشت.

نماینده مردم، شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث سد داریان مشکلاتی را در حوزه راه‌های ارتباطی برای استان‌های کردستان و کرمانشاه به وجود آورده است، افزود: قول‌هایی برای احداث جاده سلین و آسفالت آن و ارتباط بین کردستان و کرمانشاه داده شد، ولی تاکنون انجام نشده است.

مرادی گفت: در سد آزاد نیز در کنار هزینه‌های مالی گاهی به دلیل عدم نصب گاردریل موجب هزینه‌های جانی می‌شود که باید هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی‌های لازم صورت بگیرد.

وی عدم وجود تصفیه‌خانه در مریوان را یک مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: احداث این تصفیه‌خانه چند سال است که ردیف بودجه ندارد و امسال ما برای اختصاص اعتبار به ساخت این تصفیه‌خانه، مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام دادیم.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله چاه‌های آب کشاورزی اطراف دریاچه زریبار اشاره کرد و گفت: صاحبان این چاه‌ها که تعداد آنها به 500 حلقه می‌رسد درخواست کرده‌اند که تا زمان تخصیص آب سدهای در دست احداث، مورد استفاده قرار بگیرند.

 



برچسب ها :

منطقه ازاد بانه و مریوانمجمع نمایندگان کردستاناشتغالسرمایه گزاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی