یکشنبه 10 مرداد 1395 / 20:08|کد خبر : 1698|گروه : اجتماعي

فرمانده انتظامی بانه:

هتک حیثیت، کلاهبرداری و باج خواهی بیشترین آمار جرام فضای مجازی در بانه است/ ضرورت رعايت اخلاق، عفاف و حجاب، شاخصه اصلي برای حضور در فضاي مجازي

هتک حیثیت، کلاهبرداری و باج خواهی بیشترین آمار جرام فضای مجازی در بانه است/ ضرورت رعايت اخلاق، عفاف و حجاب، شاخصه اصلي برای حضور در فضاي مجازي

فرمانده انتظامی شهرستان بانه با بیان اینکه هتک حیثیت، کلاهبرداری و باج خواهی بیشترین آمار جرام فضای مجازی را در بانه تشکیل می دهند به ضرورت رعايت اخلاق، عفاف و حجاب، شاخصه اصلي برای حضور در فضاي مجازي تاکید کرد.

سرهنگ فرزاد کریمی بعد از ظهر امروز در نشستی صمیمانه و دوستانه با خبرنگار سایت خبری آرباباخبر بانه، اخلاق را گمشده واقعی در دنیای مدرن و پیشرفته و صنعتی امروز عنوان نمود و اظهار داشت: فضای بدون مرز و حصار مجازی واقعیتی است که به این بی اخلاقی ها دامن زده و آسیبها و گرفتاری هایی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی افزود: رعايت اخلاق در زندگي و ارتباطات اجتماعي ضرورت انساني زيستن است وگرنه انباشت برخوردها و اختلاف‌ها، زندگي در فضاي جديد را غيرقابل تحمل مي‌کند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد، اين اخلاق منحصر به فضاي واقعي و زندگي اول نيست بلکه در زندگي دوم و فضاي مجازي نيز مورد نياز است و نمي‌توان از آن غفلت کرد اين روزها که بنا به نوعي تاخر و عقب‌ماندگي اخلاقي در فضاي مجازي شاهد بسياري از ناهنجاري‌ها و حتي بزهکاري‌ها هستيم، ضروري است کمي درباره اخلاق درفضاي مجازي بينديشيم.

فرمانده انتظامی بانه گفت: متاسفانه بيشترين فراواني جرايم در فضاي مجازي را مي توان هتك حيثيت، كلاهبرداري، سوء استفاده و باج خواهي عنوان كرد.با توجه به پرونده هاي مورد بررسي در فضاي مجازي به ويژه جرايمي كه نسبت به خانم ها صورت گرفته بيانگر اين موضوع مي باشد که ريشه اصلي اين جرايم عدم رعايت اخلاق و عفاف توسط كاربران است.

ایشان خاطر نشان نمودند:وقتي به ريشه يابي و بررسي پرونده هاي اين نوع جرايم مي پردازيم پي مي بريم كه بيشتر كاربران فضاي مجازي كه از طيف نوجوان و جوان نيز هستند اخلاق و عفاف براي حضور در فضاي مجازي را آموزش نديده اند.

وي با بيان اينكه رعايت اخلاق، عفاف و حجاب، شاخصه اصلي و مهم براي حضور در فضاي مجازي است گفت: امروزه خواهران،بانوان و دختران جوان ما بايد بياموزند اگر  در فضاي واقعي با محدوديت هايي براي رابطه با افراد نامحرم و غريبه مواجه هستند در فضاي مجازي نيز مثل فضاي واقعي بايد اين محدوديت ها را رعايت كنند.

فرمانده انتظامی بانه گفت: متاسفانه بعضي افراد فكر مي كنند در فضاي مجازي چون به ظاهر كسي در مقابل ما قرار ندارد،  به دور از پليس و قانون آزادانه مي توانيم با افراد نامحرم به صورت تصويري ارتباط برقراركنيم و عكس هاي شخصي و خصوصي خود را به اشتراك بگذاريم اما غافل از اينكه خود را با دست خود در دام افراد شيطان صفت مي اندازيم و زمينه سوء استفاده ها و باج خواهي ها را فراهم مي كنيم.

سرهنگ کریمی گفت: مي توان از اخلاق و عفاف به عنوان دو گمشده اصلي در فضاي مجازي ياد كرد، تحقيقات نشان مي دهد بيشترين بيننده شبكه هاي اجتماعي موبايلي به صورت بصري است و اين ارتباط نيز باعث بروز واكنش ها و رفتارهاي هنجارشكنانه اي در بين افراد جوان و نوجواني كه به بلوغ لازم نرسيده و قدرت تشخيص مسايل را از هم ندارند مي شود و آسيب پذيري آنها را بيشتر مي كند.

کریمی افزود: توصيه ما به تمامي كاربران به خصوص خانم ها جوان و نوجوان و حتي مردم و پسران جوان اين است كه رعايت عفاف و حجاب چه در جامعه، چه در استفاده از رسانه و چه در اشتراك گذاري تصاوير مي تواند ما را از بسياري آسيب ها همچون باج خواهي ها، سوء استفاده ها، كلاهبرداري ها و هتك حيثيت ها مصون نگه دارد.

فرمانده انتظامی بانه در خاتمه با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منكر فقط منحصر به فضاي واقعي نيست بر احياي اين فريضه در فضاي مجازي تاكيد كرد و اظهار داشت: انتظار ما از همه كاربران با اخلاق هم اين است، همانطور كه خودشان موازين و ارزش ها را در سايت ها و شبكه هاي اجتماعي موبايلي رعايت مي كنند ديگران را نيز به رعايت عفاف و حجاب دعوت كرده و از بي عفتي و بي احترامي به ارزش ها نهي كنند.      



برچسب ها :

فرمانده انتظامی بانهجرایم فضای مجازیعفاف و حجابرعایت اخلاق در فضای مجازی

نظرات کاربران :

علی از بانه [دوشنبه 18 مرداد 1395 | 01:43] پاسخ

دست مریزاد بابت اقدامات و اطلاع رسانی شما و همکاران محترمتان

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی