سه شنبه 12 مرداد 1395 / 13:51|کد خبر : 1706|گروه : سياسي

رئیس اداره منابع آب بانه خبر داد

شناسایی 56 حلقه چاه غیر مجاز در بانه/ رفع تصرف15500متر مربع اراضی ملی از متخلفین /انسداد 12 حلقه چاه غیر مجاز در بانه

شناسایی 56 حلقه چاه غیر مجاز در بانه/ رفع تصرف15500متر مربع اراضی ملی از متخلفین /انسداد 12 حلقه چاه غیر مجاز در بانه

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه از شناسایی 56 حلقه چاه غیر مجاز، رفع تصرف 15500متر مربع از اراضی ملی دربستر رودخانه از متخلفین و همچنین انسداد 12 حلقه چاه غیر مجاز در بانه طی 15 ماه گذشته خبر داد.



به گزارش خبرنگار آرباباخبر، پیش از ظهر امروز نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه به ریاست مهندس جعفر توان معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار بانه در محل سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

در ابتدا انور کریمی کانی رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه با اشاره به تعداد چاه های غیر مجازشهرستان بانه اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته توسط اکیپ های گشت و بازرسی اداره منابع آب از سطح شهرستان بانه، تعداد 56 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان شناسایی شده است.


وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های حفظ منابع آبی علی رغم اینکه در طول 15 ماه گذشته بیش از 12 حلقه چاه غیر مجاز در  شهرستان بانه مسدود شده  حدود 35 دستگاه موتور تلمبه غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره منابع آب بانه ، توقیف دستگاه های حفاری غیر مجاز، کنترل بهره برداری چاه های دارای پروانه و همچنین کنترل کارگاه های دانه بندی شن و ماسه را نیز از دیگر اقدامات اداره منابع آب بانه در طول این مدت برشمرد.


کریمی کانی همچنین، ساخت و ساز توسط شهروندان حاشیه نشین در حریم بستر رودخانه را از دیگر مشکلات اداره منابع آب در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیشتر این متخلفین که در حاشیه شهر بانه قرار دارند بصورت شبانه و یا در ایام تعطیل اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه و آبراهه های فصلی این شهرستان می کنند.


وی گفت: اگر چه با همکاری و مساعدتی که  دادگستری شهرستان بانه با اداره منابع آب این شهرستان در برخورد با متخلفین این حوزه داشته و تا کنون بالغ بر 15500 متر مربع از اراضی ملی بستر رودخانه نیز از متخلفین مذکور رفع تصرف شده است ولی باز هم از دادگستری شهرستان بویژه دادستان تقاضامندیم که برای متخلفین جرایم آبی جرایم بازدارنده شدیدتری در نظر بگیرند.

 



برچسب ها :

شورای حفاظت از منابع آب بانهانسداد چاه های غیر مجاز در بانهرفع تصرف اراضی ملی از متخلفینبانه

نظرات کاربران :

علی از بانه [جمعه 15 مرداد 1395 | 02:07] پاسخ

اقدامات مجموعه مدیریت و پرسنل تحصیل کرده و فعال منابع طبیعی در یک ونیم سال منتهی به این تاریخ از قبل نیز فعال تر و پرنگتر شده است چه در مقابله زمین خواری و نیز در تیم بسیار فعال اطفاو کنترل حریق های سال 95.اما امید است در رابطه با تهدیدات صورت گرفته از طرف زمین خواران برای پرسنل زحمت کش آن اداره نیز تمهیدات بسیار جدی در نظر گرفته شود
متاسقانه پیشرفت این مسءله نتایج جبران ناپذیری دارد پس اقدام عاجل و پیشگیزانه ی فوری نیاز دارد تا قبل از اعلام رسمی منطقه آزاد تجاری صنعتی بنه مریوان ......

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی