سه شنبه 12 مرداد 1395 / 15:43|کد خبر : 1707|گروه : اجتماعي

تکمیل خط انتقال آب سد عباس آباداز بویین تا بانه به جد پی گیری شود/ برخورد قاطع با ساخت و سازهای بستر رودخانه در بانه

تکمیل خط انتقال آب سد عباس آباداز بویین تا بانه به جد پی گیری شود/ برخورد قاطع با ساخت و سازهای بستر رودخانه در بانه

معاون فرماندار بانه خواستار پی گیری جدی تکمیل خط انتقال آب سد عباس آباد از بویین تا بانه و همچنین برخورد قاطع با متخلفین ساخت و سازهای بستر رودخانه در بانه شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس جعفر توان ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه با اشاره به اهمیت آب در زندگی اظهار داشت: مدیریت صحيح منابع آب وصیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی در شهرستان بانه می باشد.

وی افزود: به دليل شرایط آب و هوایی کشور و محدودیت منابع آبی در سفره های زیرزمینی و توزیع نامناسب بارندگی هاي فصلی باید منابع آب های سطحی وزیر زمینی موجود رابه خوبی شناسایی و بهره برداري از آنها به صورت برنامه ريزي شده و دقيق صورت گيرد.

مهندس توان، با بیان اینکه منابع آبی شهرستان بانه با توجه به رشد چشمگیر جمعیت در دو دهه اخیر و مسافر پذیر بودن این شهرستان دیگر جوابگوی جمعیت کنونی نیست خاطرنشان کرد، به همین دلیل احداث سد عباس آباد برای جبران کسری آب بانه از چند مدت پیش که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در همین راستا بود در حال تکمیل و آبگیری می باشد،که بهره برداری از این ظرفیت در موقع اظطرار، مستلزم تکمیل
خط انتقال آب این سد از بویین تا بانه می باشد که باید این مهم توسط اداره منابع آب شهرستان بانه به صورت جد پی گیری شود.

معاون فرماندار بانه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برخورد قاطع دستگاه های متولی با متخلفین ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه های این شهر شد و گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها مخاطراتی را  نیز بدنبال دارد باید  به صورت قاطع با آن برخورد کرد.


وی همچنین درمورد جرائم مرتبط با آب، به مسئله حفرچاه های غیرمجاز در سطح شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه هیچ گونه دستگاه حفاری مجاز در شهرستان بانه وجود ندارد لذا باید با دستگاه های حفاری برخورد شدید صورت گیرد و به محض دیدن این دستگاه ها در هر مکان و با هروضعیت باید توقیف شوند.


 



برچسب ها :

معاون فرماندار بانهسد عباس آبادکمبود منابع ابیمصوبات سفر رهبری به کردستانساخت و سازها در حریم بستر رودخانهشورای حفاظت از منابع آبی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی