پنجشنبه 14 مرداد 1395 / 16:42|کد خبر : 1712|گروه : علمي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

تحصیل 51 درصدی دانش آموزان بانه ای در شاخه فنی حرفه ای/ توازن شاخه های تحصیلی در بانه مطلوب است

تحصیل 51 درصدی دانش آموزان بانه ای در شاخه فنی حرفه ای/ توازن شاخه های تحصیلی در بانه مطلوب است

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه 51 درصد از دانش آموزان پایه دهم این شهرستان در شاخه فنی حرفه ای تحصیل می کنند گفت: توازن شاخه های تحصیلی در بانه استاندارد و مطلوب وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری شامگاه گذشته در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه که به ریاست راشد عذیری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توزیع دانش آموزان بانه ای در شاخه های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: 51 درصد از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه این شهرستان در سال تحصیلی 95-94 در شاخه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور در حوزه اشتغال و استخدامی ها و از آنجایی که دانش آموزان تحصیل کرده در رشته های فنی و کاردانش بواسطه کسب مهارت پس از اخذ مدرک دیپلم می توانند زودتر جذب بازار کار شوند، لذا در چند سال اخیر سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و کاردانش بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به وضعیت توازن شاخه های تحصیلی در شاخه های: فنی حرفه ای ، کاردانش و شاخه نظری خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته، 51 درصد از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه بانه در رشته های متنوع این شاخه در مدارس و هنرستان های این شهرستان به امر تحصیل اشتغال داشته اند که با توجه به این آمار،  بانه در بین سایر شهرستان های استان کردستان به لحاظ رعایت کردن توازن شاخه ای از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده است.

خضری تصریح کرد: امسال نیز 1758 نفر دانش آموز بانه ای در پایه نهم مشغول تحصیل بودند که نیازمند هدایت تحصیلی هستند که پس از مشخص شدن آمار قطعی این تعداد  برای ورود به پایه دهم نیازمند هدایت تحصیلی خواهند بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه یادآور شد که در حال حاضر،  امر هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس شاخصه های: معدل، عملکرد تحصیلی خود دانش آموز در دروس مرتبط، نظر مربیان، نظر والدین و طراز تحصیلی که شامل تست رغبت و استعداد خود دانش آموزان می باشد انجام می گیرد.

وی نقش طراز تحصیلی( آزمون رغبت سنج) را در امر هدایت تحصیلی دانش آموزان طبق دستور العمل جدید وزارت آموزش و پرورش مهمتر از سایر شاخصه ها عنوان کرد و گفت: به منظور سنجش توانایی و علایق دانش آموزان این آزمون همزمان با سراسر کشور در بین دانش آموزان پایه نهم شهرستان بانه برگزار شد و نتایح آنها نیز در پرونده الکترونیکی مشاوره ای دانش آموزان جهت انتخاب رشته ثبت گردیده است.

 
 راشد عذیری فرماندار بانه و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان نیز در ادامه، امر هدایت تحصیلی را یک موضوع مهم در سرنوشت آدانش آموزان و کشور عنوان کرد و گفت: هدايت دانش آموزان به مناسب ترين شاخه و رشته تحصيلي بر اساس استعداد، علاقه، امكانات و نياز هاي كشور باید از اولویت های مدیران و مشاوران تحصیلی در حوزه هدایت تحصیلی باشد.

 وی افزود: در بسیاری از موارد هدايت تحصيلي، زمينه ساز شكوفایی استعدادهای دانش آموزان در رشته های تحصیلی مورد علاقه شان است که بایستی این موضوع با دقت هر چه بیشتر انجام شود.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش بانه با اشاره به سوابق و تجربیات متولیان این حوزه در شهرستان بانه ابراز امیدواری کرد که امسال نیز مانند سال های گذشته شهرستان بانه با رعایت اولویت ها و عدالت در این حوزه بهترین  هدایت تحصیلی را برای دانش آموزان انجام خواهد داد.
 



برچسب ها :

هدایت تحصیلیبانهتوازن شاخه تحصیلیشورای آموزش و پرورشفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی