شنبه 16 مرداد 1395 / 11:20|کد خبر : 1714|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه خبر داد

آغاز برداشت گرمگ از مزارع بانه/ پیش بینی برداشت 3 هزار تن گرمک در بانه

آغاز برداشت گرمگ از مزارع بانه/ پیش بینی برداشت 3 هزار تن گرمک در بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از آغاز برداشت گرمک در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم که امسال بالغ بر 3 هزارتن گرمک در این شهرستان برداشت شود.

"جعفر قادرزاده" رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید گرمک در شهرستان بانه یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های مثبت این شهرستان در حوزه تولید محصولات کشاورزی می باشد که هر ساله در تناوب زراعی حدود 1500هکتار از اراضی کشاورزی دیم این شهرستان را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه کار برداشت گرمک در بانه از هفته اول مرداد ماه شروع می شود افزود: معمولا میانگین عملکرد برداشت گرمگ در هر هکتار، 2 تن می باشد لذا بر این اساس پیش بینی ما بر این است که امسال بیش از 3 هزار تن از این محصول در شهرستان بانه برداشت شود. 

قادرزاده، ارگانیک بودن صد در صدی و کاشت گرمک را در دوره تناوب زمین، از مزایای این محصول برشمرد و گفت: این محصول با توجه به اینکه کاملا ارگانیک می باشد خالی از هر گونه سم و سموم بوده و از آنجایی که در دوره تناوب زمین کاشت می شود علی رغم اینکه منبع درآمدزایی خوبی برای کشاورز در دوره استراحت زمین در بر دارد لذا  موجب تقویت و آماده شدن بیشتر زمین برای کشت محصول در سال زراعی جدید را نیز فراهم می کند.

رئیس جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: این محصول تقریبا در تمام بخش های شهرستان بانه تولید می شود که سهم بخش نمشیر در این میان بیشتر از سایر بخش های دیگر می باشد.



برچسب ها :

تولید گرمک در بانهجهاد کشاورزی بانهبانهبخش نمشیرمحصولات ارگانیک

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی