یکشنبه 26 مهر 1394 / 13:40|کد خبر : 172|گروه : فرهنگي

غفور خلیل نژاد؛ عکاس بانه ای با نیم قرن فعالیت

غفور خلیل نژاد؛ عکاس بانه ای با نیم قرن فعالیت

معلم بازنشسته است و بیش از نیم قرن است که علاوه بر کار معلمی در حرفه عکاسی نیز فعالیت داشته و کارهای او بیشتر در حوزه مردم شناسی و طبیعت می باشد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، خلیل غفور نزاد معلم بازنشسته و هنرمند بانه ای که بیش از نیم قرن است که علاوه بر کار معلمی در حرفه عکاسی نیز فعالیت داشته و بیشتر کارها و آثار او در حوزه مردم شناسی و طبیعت می باشد و در مجموع کار در طبیعت را بیشتر از همه چبز دوست دارد که در این زمینه با وی به گفتگو نشستیم و ماحصل آن پیش روی شماست.

خبرنگار آرباباخبر: استاد قبل از هر چیز خود را برای خوانددگان ما معرفی کنید.
 

بنده غفور خلیل نژاد متولد سال 1323 از شهرستان بانه هستم که از دوران کودکی به عکس و تصویر علاقه وافری داشتم و از همان دوران کودکی نیز با نقاشی کار خود را شروع کردم.

خبرنگار آرباباخبر: کار عکاسی را چگونه و از چه تاریخی آغاز کردید:

من کار عکاسی را از سال 1344 نزد استاد حسین زاهدی که یکی از عکاسان معروف و بنام شهرستان بانه در آن زمان بود آغاز کردم .

خبرنگار آرباباخبر: دیگر از محضر چه اساتیدی استفاده کردید:

با توجه به اینکه من شغل و حرفه اصلی ام معلمی بود و علاقه زیادی هم به کار عکاسی داشتم، لذا در ایام تابستان که مدارس تعطیل می شدند  به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و از محضر اساتید متعددی بهره بردم که شهرهای شیراز، اصفهان، تهران و تبریز از جمله این شهرهاست.

خبرنگار آرباباخبر: استاد عکاسی امروز چه تفاوت هایی با عکاسی آن دوران دارد

ببینید اصلا قابل مقایسه با همدیگر نیستند وقتی که من در سال 44 وارد این حرفه شدم  از فیلم و نگاتیو خبری نبود و بجای این ابزار از  کاغذهای معمولی استفاده می کردند ولی امروز  دیگر اثری از نگاتیو و فیلم هم باقی نمانده و همه کار ها دیجیتالی شده است.

 

خبرنگار آرباباخبر: موضوعات غالب عکس های شما چیست؟

عکاسي دنيايي وسيع است که هر عکاسی نسبت به آن ديدگاه‌هاي متفاوتی دارد اما عمده عکس‌هاي من دو محور اجتماعي مستند شامل عکسبرداري از طبیعت و مردم بومی منطقه را شامل مي‌شود که در حال حاضر بیشتر بر روی طبیعت بانه تمرکز دارم.

خبرنگار آرباباخبر: تعریف شما از طبیعت چیست؟

شاید تعریف های متعددی بتوان از طبعیت کرد ولی بنظر من طبیعت یعنی جریان زندگی و  انسان در طبیعت آرامش و زندگی را براحتی می تواند لمس کرده و زیبایی های خالق یکتا را مشاهده کند.

خبرنگار آرباباخبر: ..... وحرف آخر شما استاد؟ بنده در پایان از شما و همه خوانندگان این مصاحبه کمال تقدیر و تشکر را دارم و برای تک تک مردم خوب سرزمینم آرزوی موفقیت و سلامتی را از درگاه خداوند قادر خواهانم و از مردم خوب شهرم می خواهم که از این به بعد بیشتر از همیشه قدر این موهبیت پاک و بی بدیل الهی را دانسته  و  همه با هم در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.
 

گفتنی است که مجموعه ای از آثار استاد خلیل نژاد در قالب یک نمایشگاه از امروز 26 مهرماه به مدت 5 روز، در نگارخانه سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه در دو نوبت صبح و عصر دایر می باشد.


 



برچسب ها :

بانهعکاسغفور خلیل نژاد

نظرات کاربران :

بهزاد ساوانا [دوشنبه 27 مهر 1394 | 12:21] پاسخ

سلاوت لی بیت ماموستا گیان بژی به سه ربه رزی وکامه رانی یاخوا هه ر سهر که وتوو بی .

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی