سه شنبه 19 مرداد 1395 / 14:53|کد خبر : 1725|گروه : اجتماعي

دستگیری دو متخلف زنده گیر سنجاب در بانه

دستگیری دو متخلف زنده گیر سنجاب در بانه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت: با بررسی فیلمی که با گوشی موبایل از صحنه زندگیری دو بطانه سنجاب در بانه تهیه شده بود، بعد از چند ماه از انجام تخلف، متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

محمد دلسوز میرزایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: با بازبینی و بررسی یک حلقه فیلم که توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست شهرستان بانه تحویل داده شده بود، شکارچیان سنجاب شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با بررسی فیلمی که با گوشی موبایل از صحنه زندگیری دو بطانه سنجاب تهیه شده بود، بعد از چند ماه از انجام تخلف، متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه با اشاره به نحوه عملکرد این شکارچیان متخلف گفت: این دو شکارچی متخلف در زمستان گذشته در مناطق جنگلی این شهرستان و در ارتفاعات 'شرگه' با شکستن درختان بلوط لانه سنجاب ها را تخریب کرده و سپس اقدام به زنده گیری سنجاب ها می کردند که خوشبختانه با پیگیری پرسنل اداره و فیلمی که از تخلف آنها در دست بود آنها راشناسایی و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی، ارجاع داده شدند.

 میرازیی در پایان گفت: شهرستان بانه از زیستگاههای مهم و با ارزش سنجاب ایرانی است که هرساله سوداگران حیات وحش اقدام به زنده گیری و قاچاق این گونه با ارزش می کنند. لذا حفظ این گونه شاخص ساکن در جنگل های بلوط بانه نیازمند همکاری هر چه بیشتر پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و دوستداران طبیعت ومحیط زیست است.



برچسب ها :

دستگیری دو شکارچی متخلف سنجاب در بانهسنجاببانهمحیط زیست

نظرات کاربران :

علی از بانه [چهارشنبه 20 مرداد 1395 | 03:02] پاسخ

دست مریزاد

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی