سه شنبه 19 مرداد 1395 / 16:19|کد خبر : 1727|گروه : فرهنگي

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بانه:

شهرداری بانه سهم نیم درصد خود به کتابخانه های عمومی را با 87 درصد رشد واریز کرده است

شهرداری بانه سهم نیم درصد خود به کتابخانه های عمومی را با 87 درصد رشد واریز کرده است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بانه گفت: شهرداری بانه امسال سهم نیم درصد از محل درآمد های خود را به کتابخانه های عمومی بانه با 87 درصد رشد واریز کرده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صفر حسین زاده رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بانه پیش از ظهر امروز در سومین نشست شورای فرهنگی اجتماعی این شهرستان که در فرمانداری بانه برگزار شد،  از شهرداری بانه به جهت پرداخت سهم نیم درصد از محل درآمدهای خود  به حساب کتابخانه های عمومی بانه تقدیر کرد.

وی افزود: شهرداری بانه امسال مبلغ 150 میلیون ریال به عنوان سهم نیم درصد از محل درآمدهای این شهرداری را به حساب کتابخانه های عمومی بانه واریز کرده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بانه با بیان اینکه سال گذشته شهرداری بانه مبلغ 80 میلیون ریال بعنوان سهم نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه ها واریز کرده بود تصریح کرد: بر اساس این آمار، شهرداری بانه امسال سهم نیم درصد از محل درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی این شهر را با 87 درصد رشد واریز کرده است.

حسین زاده همچنین از شهرداری های کانی سور و آرمرده نیز به علت عدم واریز سهم نیم درصد درآمد خود به حساب کتابخانه های عمومی موجود در این دو شهر انتقاد  کرد و گفت: طی سال جاری تا کنون این شهرداری ها مبلغی بعنوان سهم نیم درصد به کتابخانه های عمومی در این دو شهر پرداخت نکرده اند.

نژاد شهیدی معاون سیاسی فرماندار بانه نیز ضمن تقدیر از شهرداری بانه در پرداخت سهم نیم درصد درآمد خود به کتابخانه های عمومی این شهر اظهار داشت: عملکرد شهرداری بانه در حوزه های مختلف فرهنگی در سطح قابل تقدیر است.

معاون سیاسی فرماندار بانه همچنین به ضرورت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری های کانی سور و آرمرده به کتابخانه های عمومی مستقر در این دو شهر نیز تاکید کرد و افزود:
پرداخت این سهم که قانون در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای شهرداری ها پیش بینی کرده ضروری است چرا که برای تحقق این امر همه باید کمک کنیم تا ابزار مطالعه که کتاب و کتا بخانه است فراهم شود.

گفتنی است که خبرنگاران رسانه ها ی شهرستان بانه در پایان این جلسه از طرف رئیس اداره کتابخانه های عمومی بانه به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شدند.



برچسب ها :

سهم نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومیبانهتجلیل از خبرنگارانفرهنگ کتاب و کتاب خوانیشهرداری بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی