چهارشنبه 20 مرداد 1395 / 16:17|کد خبر : 1729|گروه : اجتماعي

برسی جزئیات تردد مسافر از مرز سیران بند بانه توسط مسئولین کردستان ایران و عراق

برسی جزئیات تردد مسافر از مرز سیران بند بانه توسط مسئولین کردستان ایران و عراق

ظهر امروز طی نشستی با حضور معاون استاندار سلیمانیه و مدیر کل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان در مرز سیران بند بانه، جزئیات تردد مسافر از این مرز به کردستان های عراق و ایران توسط مسئولان هر دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز  نشستی بین مسئولین استان کردستان و اقلیم عراق به منظور بررسی و تبادل نظر در مورد جزئیات تردد  مسافر و کالا باحضور معاون استاندار سلیمانیه  و مدیر کل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان ، فرماندار بانه و تنی چند از مدیران کل استان کردستان در مرز سیران بند بانه برگزار شد.

راشد عذیری فرماندار بانه،هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر کردستان ایران با اقلیم عراق در راستای تردد مسافر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با انجام این نشست شرایط تردد نفر از مرز سیران بند بانه به اقلیم عراق و همچنین از سلیمانیه به بانه هر چه زودتر فراهم شود.

محمد شفیعی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه، با مثبت قلمداد کردن این نشست اظهار داشت: با توجه به عنایات ویژه نظام جهوری اسلامی ایران به  استان کردستان بویژه شهرستان بانه و به منظور گسترش روابط این استان با همسایه و دوست (اقلیم کردستان)، مرز سیران بند بانه از سال 1390 از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرز رسمی شناخته شد و اگر این موضوع تا به امروز به طول انجامیده  مشکل از طرف  دولت مرکزی عراق مبنی بر عدم پذیرش مرز سیران بند به عنوان مرز رسمی بوده است.

وی  از تلاش و پی گیری های استانداران کردستان و سلیمانیه عراق برای به رسمیت شناختن این مرز طی چتد سال اخیر تقدیر کرد و افزود: بالاخره این مهم با توجه به پی گیری های مصرانه هر دو طرف مدتی پیش بصورت رسمی افتتاح شد که امیدواریم با انجام تعهد ات طرف عراقی هر چه سریعتر شاهد تردد مسافر از مرز سیران بند بانه به اقلیم عراق باشیم.

معاون استاندار سلیمانیه نیز در این نشست، ضمن تقدیر از همراهی مسئولین ایرانی با اقلیم کردستان در رسمی شدن مرز سیران بند بانه این موضوع را اتفاق مهمی در گسترش  روابطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای هر دو طرف دانست و گفت: مرز سیران بند بانه برای هر دو طرف ایرانی و عراقی تازگی دارد که امیدواریم با فراهم کردن شرایط و زیر ساخت های لازم شاهد گسترش این روابطات بین سلیمانیه و استان کردستان باشیم.

دو طرف ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش مسافر از مرز رسمی سیران بند بانه به فراهم کردن شرایط و زیرساخت های لازم برای این کار به صورت تدریجی و حساب شده تاکید کردند.

در پایان مقرر شد چهل روز دیگر نشستی مجدد بین مسئولان ارشد هر دو استان (کردستان ایران و عراق) با حضور مدیران کل سازمان حمل و نقل و پایانه های هر دو طرف به منظور  مطابقت دادن نقشه سایت پلان( طرح جامع) مجددا در مرز سیران بند بانه برگزار شود.

گفتنی است که در صورت آغاز تردد مسافر از مرز سیران بند بانه، این تردد هر روزه از ساعت 30: 08 صبح به وقت محلی ایران در طول ایام هفته و بدون وقفه از مرز سیران بند صورت خواهد گرفت.
کردتودی- نشست مسئولین کردستان اران و عراق در سیران بمد- بانه 
کردتودی- نشست مسئولین کردستان اران و عراق در سیران بمد- بانه 



برچسب ها :

نشست مسئولان کردستان ایران و عراق در سیران بندبانه مرز رسمی سیران بند بانهتردد مسافر از مرز سیران بندمعاون استاندار سلیمانیه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی