یکشنبه 24 مرداد 1395 / 10:51|کد خبر : 1746|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

بانه شهرستانی بکر برای سرمایه گذاری/ شرکت های تعاونی بهترین ظرفیت برای اشتغال روستائیان در بانه

بانه شهرستانی بکر برای سرمایه گذاری/ شرکت های تعاونی بهترین ظرفیت برای اشتغال روستائیان در بانه

فرماندار بانه از این شهرستان بعنوان یک محل مناسب و بکر برای سرمایه گذاری نام برد و به تشکیل شرکت های تعاون روستایی به عنوان مناسب ترین ظرفیت برای اشتغال روستاییان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری شامگاه گذشته  در  نخستین  نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به موقعیت و ظرفیت شهرستان بانه به لحاظ سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی اظهار داشت: استان کردستان و بویژه شهرستان بانه بر خلاف بسیاری از استان ها و شهرستان های دیگر کشور که به لحاظ سرمایه گذاری به حد اشباع رسیده و جا برای سرمایه گذاری ندارند، هنوز  بکر بوده و در بسیاری از بخش ها مناسب برای سرمایه گذاری است.

وی ضمن تاکید به حمایت از سرمایه گذاران افزود: برای انجام یک سرمایه گذاری موفق در شهرستان  بایستی اول زمینه های سرمایه گذاری را با توجه به نیاز و ظرفیت های شهرستان به خوبی شناسایی کرده و سپس با آسان کاری های اداری به حمایت از سرمایه گذاران واقعی در راستای سرمایه گذاری و کارآفرینی بپردازیم .
 

عذیری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد، در حال حاضر تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود جذب سرمایه گذاران در بخش های مهم اقتصادی و تولیدی کشور است که می تواند موجب شکوفایی و رونق اقتصادی کشور شود.

 فرماندار بانه در ادامه عدم تامین امرار معاش توسط روستائیان را یکی از دلایل اصلی مهاجرت آنان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی عنوان کرد و افزود: با توجه به خدمات دولت در روستاها در بخش های گاز، برق، آب شرب، تلفن و وضعیت جاده ها در حال حاضر علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها  عدم تامین وسیله امرار معاش است که اگر این موضوع نیز حل شود شاهد کاهش چشمگیر این مهاجرت ها به شهر خواهیم بود.

عذیری  با اشاره به این‌که مهم‌ترین و مناسب‌ترین ظرفیت ایجاد اشتغال برای  روستائیان ایجاد شرکت‌های تعاون روستایی هستند،
تصریح کرد: ایجاد شرکت های تعاونی روستایی بعنوان یکی از پایدارترین منابع درآمدزایی روستائان که موجب ایجاد شغل و تامین معاش برای روستائیان  است می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها  جلوگیری کند .
 
وی همچنین از اقدامات سپاه، کمیته امداد حضرت امام (ره) ، اداره کار، صندوق مهر امام رضا(ع)، بهزیستی و سایر نهادهایی که موجب ایجاد شغل برای افراد جامعه می شوند تقدیر کرد و خواستار گسترش فعالیت ها ی اشتغالزایی در راستای تولید و شکوفایی اقتصاد شد.

 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی