دوشنبه 27 مهر 1394 / 13:48|کد خبر : 176|گروه : اجتماعي

رئیبس اداره بهزیستی بانه:

محیط شهری و اداری بانه برای نابینایان مناسب سازی نشده است

محیط شهری و اداری بانه برای نابینایان مناسب سازی نشده است

رئیبس اداره بهزیستی شهرستان بانه گفت: مناسب سازی محیط شهری و اداری بانه برای شهروندان معلول و نابینای این شهر انجام نشده است.

امید مهتاب رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: شهروندان معلول از جمله نابينايان نیز در جامعه شهری حق و حقوق دارند و بايد بتوانند مانند شهروندان عادي به شهر و خدمات شهري دسترسي داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب محیط شهری و ادارات این شهرستان برای استفاده معلولین نابینا افزود:
متاسفانه در شهرستان بانه هیچ گونه مناسب سازی محیط شهری و اداری برای شهروندان معلول و  نابینای این شهر انجام نشده است.

مهتاب خاطرنشان کرد: کم بینایان و نابینایان ما در شهرستان بانه برای تردد در معابر شهری نیز با مشکل مواجه هستند و نامناسب بودن معابر شهری از لحاظ شیب و مصالح برای تردد این عزیزان مشکل دارند.


رئیس بهزیستی شهرستان بانه همچنین محیط ادارات سطح این شهر را نیز برای استفاده و دسترسی نابینایان نا مناسب خواند و با استناد به ماده 2 از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: طبق مفاد این قانون  کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی همچنین مشکل استخدامی و اشتغال، کمبود فضاهای ورزشی مناسب این قبیل افراد و نبود امکانات و تجهیزات رفاهی در شهرستان بانه را از دیگر مشکلات نابینایان و معلولان شهرستان بانه برشمرد.



برچسب ها :

بانهمعلولنابینا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی