پنجشنبه 28 مرداد 1395 / 13:57|کد خبر : 1764|گروه : ورزشی

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی در بانه برگزار شد + تصاویر

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی در بانه برگزار شد + تصاویر

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی شهرستان بانه صبح امروز در ورزشگاه تختی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی های بومی محلی شهرستان بانه، صبح امروز با همت تربیت بدنی سپاه بانه و مشارکت هیئت ورزش های همگانی این شهرستان با حضور بسیجیان شهرهای بانه، آرمرده، بویین، کانی سور  و روستای شوی در ورزشگاه تختی بانه برگزار شد.

این جشنواره با اجرای بازیهای شاد و مفرح دال پلان، فریزبی، هفت سنگ و طناب کشی ا نجام شد که در نهایت در رشته طناب کشی تیم حوزه شهید ابراهیمی بانه مقام اول را کسب کرد و در رشته های دال پلان، هفت سنگ و فریزپی نیز به ترتیب حوزه شهید حسنی کانی سور، تیم شهید کاظمی روستای شوی و شهید حسنی کانی سور مقام های نخست در این رشته ها را کسب کردند.  

ابراهیم فروزنده رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بانه هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی را احیای بازی‌های سنتی بومی و محلی و زنده نگهداشتن فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی عنوان کرد.

فروزنده افزود: جشنواره بازی های بومی محلی باعث ایجاد نشاط و  شادی و همچنبن ایجاد حس مشارکت و مسئولیت پذیری دربین شرکت کنندگان می شود که ضمن پر کردن اوقات و فراغت به همراه خود ارزش های فرهنگی و اجتماعی مانند همبستگی و صلح صفا و همدلی را نیز در جامعه به وجود می آورد.

فردین شریف پور مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان بانه نیز گفت: تیم های برتر در هر رشته برای شرکت در مسابقات بومی محلی استان کردستان در آینده نزدیک به شهرستان سنندج اعزام خواهند شد.









برچسب ها :

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی در بانههیئت ورزش های همگانی بانهبازی های بومی محلی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی