دوشنبه 27 مهر 1394 / 15:27|کد خبر : 177|گروه : اجتماعي

مهدی فردیان روشندل هنرمند و نخبه بانه ای

مهدی فردیان روشندل هنرمند و نخبه بانه ای

مهدی فردیان از روشندلان هنرمند و نخبه شهرستان بانه است که وجود محدودیت‌ها، نتوانسته مانع از کسب موفقیت های او در زندگی و رسیدن او به اهدافش شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهدی فردیان، کارشناس  ارشد رشته جامعه‌شناسی، متولد سال 1363 از جمله روشندلان نخبه و هنرمند بانه است که وجود محدودیت‌ها نتوانسته مانع از کسب موفقیت های او در زندگی و رسیدن او به اهدافش شود و توانسته با همت و حمایت خانواده زندگی مطلوبی را برای خود رقم بزند که برای آشنایی بیشتر با او  گفت و گو پرداختم.

خبرنگار آرباباخبر: آیا شما مادر زادی نابینا بودید؟


خیر بنده بصورت مادرزادی نابینا نبودم بلکه در سال 1369 بر اثر انفجار مین در میدان پانزده خرداد بانه نابینا شدم. شدت انفجار به حدی بود که یکی از چشمانم در همان لحظه انفجار تخلیه شد و چشم دیگر م نیز بعلت سوختگی عصب هایش بینایی خود را از دست داد.


به غیر از تحصیل در چه حوزه هایی موفقیت کسب کردید؟


بنده بدلیل علاقه ای که به هنر موسیقی دارم در این حوزه و در رشته های آهنگ سازی، نوازندگی و خوانندگی نیز فعالیت دارم که جدیدا آلبومی با نام "اوین به معنی عشق" را تهیه کردم که بزودی وارد بازار خواهد شد.
 

آیا مشکل نابینایی تاثیرمنفی ای در ادامه تحصیلتان نداشت؟

هر چند نابینایی می تواند مشکلاتی در امر تحصیل بوجود بیاورد ولی به نظر من جهت ادامه تحصیل فرقی بین یک بیناو نابینا وجود و به هر حال من بدلیل علاقه زیادی که از کودکی به تحصیل داشتم 5 سال اول را در مدرسه استثنایی شهرکرد گذراندم و بعد از آن وارد مدارس عادی شدم و از دوران راهنمایی  تا مقطع کارشناسی ارشد را با دانش آموزان و دانشجویان بینا گذراندم.

خبرنگار به نظر شما عمده ترین مشکل یک روشندل چیست؟


ببینید یک روشندل بواسطه نداشتن بینایی مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف دارد که بسته به موقعیت افراد متفاوت است ولی در حالت کلی آنچه که شاید برای همه روشندلان یکسان است، نبود روابط اجتماعی و مشکل رفت و آمد است.


چه چیزهایی را عوامل موفقیت خود می دانید؟


از همان زمانی که نابینا شدم  علی رغم  تمام مشکلاتی که داشتم توانستم با پشتکار خود و حمایت های خانواده ام به این مرحله برسم و از طرفی هم به دلیل مساله جانبازی از لحاظ مالی تا حدودی تامین بودم و این موضوع نیز  برای ادامه راه و کسب موفقیت هایم  بسیار مهم بود.

چه خواسته ای از مردم و مسئولین دارید؟

انتظار و خواسته ای که از مردم دارم و شاید خواسته همه روشندلان هم  باشد این موضوع است که بعنوان یک فرد عجیب و نالایق به ما نگاه نکنند و ما را همانطور که هستیم بپذیرند و دیگر اینکه بهترین کاری که مسئولین بویژه اداره بهزیستی می تواند برای معلولان  انجام دهد این است که مسئاله اشتغال و کار آنها را پی گیری کرده و فکری به حال کند.


در پایان باید گفت، متاسفانه اقداماتی که سازمان های ذی ربط برای این قشر افراد جامعه انجام داده  کافی نیست و معلولان به ویژه نابینایانی که از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند با مشکلات بسیار زیادی که نبود شغل یکی از معضلات اصلی تمام معلولین است مواجه هستند و امیدواریم بی‌توجهی سازمانها دراستخدام این گروه از افراد جامعه که برای آن نیز قانون شده باشیم.

 

انتهای پیام/

 



 



برچسب ها :

بانهروشندلمهدی فردیانهنرمندنخبه

نظرات کاربران :

هادی غفوری [پنجشنبه 30 مهر 1394 | 08:59] پاسخ

بنده با توجه به اینکه اولین باری هستش که به این سایت خبری مراجعه میکنم باید اذعان شود خیلی خوشحال هستم که میبینم در رابطه با مسایل فرهنگی شهرستان مطالب واخباری درج شده در ضمن نسبت به مصاحبه با جناب آقای فردیان باید بگویم از جمله افراد بسیار موفق در زمینه های تحصیل و موسیقی شهرستان و حتی استان کردستان میباشد که به حق هر چه بگوییم در تواناییهای ایشان کم گفته ایم و گزاف نیست امیدواریم در آینده شاهد رشد و شکوفایی چنین افراد دیگری نیز باشیم .

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی