شنبه 30 مرداد 1395 / 14:31|کد خبر : 1770|گروه : اجتماعي

اقدامات پیشگیرانه موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت

اقدامات پیشگیرانه موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت

فرمانده انتظامی بانه با بیان اینکه سرقت موتورسیکلت از رایج ترین سرقت ها بوده که انجام اقدامات پیشگیرانه موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت می باشد.

سرهنگ فرزاد کریمی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: از میان جرایم علیه اموال، سرقت موتور سیکلت از جمله سرقت های رایج بوده و از این لحاظ دارای اهمیت ویژه ای است.

وی افزود: بدلیل سهولت در سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سایر وسایط نقلیه، از عمومیت بیشتری برخوردار است که این موضوع می طلبد صاحبان این وسیله با اقدامات پیشگیرانه که موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت می باشد در  ناکام گذاشتن سارقان بیشتر تلاش کنند.

سرهنگ کمریمی با تقسیم سارقان به دو گروه حرفه ای و غیر حرفه ای ادامه داد: سارقان غیر حرفه ای با استفاده از فرصت بدست آمده وسایل نقلیه ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی و در مکانی خلوت پارک شده باشند و یا سوئیچ بر روی آنها باقی مانده باشد را راحت تر به سرقت می برند.

فرمانده انتظامی بانه تصریح کرد: این گونه وسایل نقلیه به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه مورد سرقت قرار می گیرند که خوشبختانه درصد بالایی از این موتور سیکلت های مسروقه نیز توسط پلیس کشف می شود.

سرهنگ کریمی افزود: سارقان حرفه ای خودرو و موتورسیکلت ، افرادی هستند که از مهارت و سرعت بالایی برای راه اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیم هشدار دهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد، با تمام این اوصاف حرفه ای ترین سارقان نیز بدنبال سرقت های بی دردسر می باشند و لذا بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه با نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها تا حدود زیادی باعث می شود تا سرقت این وسایل نقلیه کاهش یافته بطوریکه می توان گفت:  اقدامات پیشگیرانه موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت می باشد.

کریمی در خصوص سرقت لوازم خودرو نیز، از آن بعنوان پرشمارترین جرم نام برد و گفت: وقوع این نوع سرقت ها  با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملا در ارتباط می باشد و آنچه که ادامه فعالیت مجرمانه سارقان لوازم خودرو را تضمین می کند خرید این وسایل توسط افراد جامعه است.

فرمانده انتظامی بانه با اشاره به سوء استفاده سارقان از فرصت ها، آشنایی شهروندان با  فرصت های مختلفی که سارقان حرفه ای و غیر حرفه ای برای انجام عمل مجرمانه خود مترصد آن هستند را دارای نقش مهم و اساسی در کاهش جرم توصیف کرد.

 

وی پرهیز از پارک کردن خودرو و موتورسیکلت در جاهای خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی ، عدم باز گذاشتن درب خورد، پایین نگه داشتن شیشه ها و گذاشتن سوئیچ بر روی خوردو ولو به مدت اندک را از جمله اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با سرقت خودرو و سایر وسایل نقلیه عنوان کرد.



برچسب ها :

فرمانده نتظامی بانهسرقتسارقان خودروسرقت موتورسیکلتاقدامات پیشگیرانه سرقت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی