یکشنبه 31 مرداد 1395 / 13:45|کد خبر : 1778|گروه : فرهنگي

نخستین جشنواره برترین های مساجد بانه برگزار شد+عکس

نخستین جشنواره برترین های مساجد بانه برگزار شد+عکس

نخستین جشنواره برترین های مساجد شهرستان بانه پیش از ظهر امروز همزمان با "روز جهانی مسجد" و با حضور امام جمعه موقت بانه، امام جمعه شهر کانی سور،فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین در حسینیه سپاه بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نخستین جشنواره برترین های مساجد شهرستان بانه پیش از ظهر امروز همزمان با "روز جهانی مسجد" و با حضور امام جمعه موقت بانه، امام جمعه شهر کانی سور، فرماندهان نظامی و انتظامی ، ائمه جماعات، خدام و هیئت امنای مساجد شهرستان بانه، فرماندهان پایگاه های مقاومت و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان در محل حسینیه امام مهدی(عج) سپاه بانه برگزار شد.

سرهنگ احمد فرجی جانشین سپاه بانه، در ابتدای این مراسم به تبیین
جایگاه و  اهمیت مساجد در اسلام پرداخت و اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تا به امروز بعنوان پایگاه مهم عبادی و اجتماعی مسلمانان محسوب می شوند که محوریت آن در حوزه های مختلف همواره مدورد توجه بوده است.

وی در ادامه به نقش محوری مساجد درتعمیق باورهای دینی اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان اشاره کرد و افزود: بصیرت افزایی و تعمیق باورهای دینی که توسط  ماموستایان آیینی و امامان جماعت در مساجد صورت می گیرد، می تواند تاثیر مطلوبی در تربیت و رشد اسلامی جوانان داشته باشد.

جانشین  فرمانده سپاه بانه با اشاره به کلام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت مساجد مبنی بر اینکه مسجد سنگر است تصریح کرد: استکبار جهانی امروزه با
ترفندهای مختلف  و در  هجمه فرهنگی به جنگ با ملت ایران آمده است که در این بین می توان به نقش محوری و پایگاهی مساجد که همواره مرکز فراگیری علوم دینی، اخلاقیات و  باورهای دینی اسلام ناب بوده اند در خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمنان توجه کرد.
 

در ادامه ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه نیز، ضمن تقدیر از همت مردم شهرستان بانه در احداث مساجد و همچنین  بازسازی و تعمیر مساجد فرسوده  این شهر اظهار داشت: امروزه وجود 220 مسجد در سطح شهرستان بانه و  بازسازی مساجد فرسوده این شهرستان حاکی از روحیه دینی و توجه مردم بانه به مسجد و عبادت می باشد.

وی  افزود: اگر چه  مسجد محلی برای عبادت پروردگار محسوب می شود اما یادگیری احکام اسلامی، علوم دینی ، قرآن و اخلاقیات نیز از دیگر برنامه هایی است که در این مکان مقدس انجام می شود که نقش ویژه ای در بالندگی  و تربیت اسلامی جامعه دارد.

امام جمعه موقت بانه همچنین با اشاره به تلاش دشمنان دین برای به انزوا کشیدن مساجد در جوامع اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان با آگاهی از نقش مسجد بر روی تربیت اسلامی اقشار مختلف جامعه به روش های مختلف سعی در خاموش کردن چراغ مساجد و به انزوا کشیدن این مکان مقدس دارند.

 

ماموستا کریمی، ترویج بی بند و باری، گسترش شبکه های ماهواره ای و افزایش کانال های مبتذل و توسعه شبکه های فضای مجازی را از جمله این ترفندها برشمرد و خاطرنشان کرد، علمای دینی و ماموستایان آیینی مسئولیت سنگینی در این عرصه دارند و بایستی تلاش کنند که اقشار جامعه مخصوصا نسل جوان را بیشتر به مضرات این ابزار های ضد فرهنگی آگاه کرده و آنها را فراگیری علوم دینی و رفتن به مسجد ترغیب کنند.

کریمی همچنین به حمایت مسئولین از قشر روحانی تاکید کرد و گفت: ماموستایان آیینی و ائمه جماعت مساجد نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و تربیت اسلامی جوانان دارند و از این رو  بایستی مسئولین دولتی بویژه متولیان این حوزه با حمایت های مادی و معنوی هر چه بیشتر از این قشر حمایت کنند.

کردتودی- نخستین همایش برترین های مسجد- بانه
کردتودی- نخستین همایش برترین های مسجد- بانه
کردتودی- نخستین همایش برترین های مسجد- بانه
کردتودی- نخستین همایش برترین های مسجد- بانه

 



برچسب ها :

نخستین جشنواره برترین های مسجد بانهامام جمعه موقت بانهجنگ نرممسجدبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی