دوشنبه 1 شهریور 1395 / 16:01|کد خبر : 1782|گروه : اجتماعي

فعالیت 57 پزشک عمومی و متخصص در بانه/ اورژانس بیمارستان بانه با کمبود پزشک عمومی مواجه است

فعالیت 57 پزشک عمومی و متخصص در بانه/ اورژانس بیمارستان بانه با کمبود پزشک عمومی مواجه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه با بیان اینکه، در حال حاضر 57 پزشک عمومی و متخصص در بانه/ مشغول فعالیت هستند گفت: در حوزه اورژانس بیمارستان بانه با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم.

دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه، ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از پزشکان این شهرستان که به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک در سالن آمفی تئاتر شبکه بهداشت و درمان بانه برگزار شد، با اعلام این خبر به خبرنگار آرباباخبر،  گفت: هم اکنون 57 نفر پزشک عمومی و متخصص در  سطح شهرستان بانه فعالیت دارند که علی رغم این تعداد پزشک، باز هم با  توجه به نسبت جمعیت شهرستان بانه با کمبود پزشک در این شهر مواجه هستیم.

وی افزود:  کمبود پزشک عمومی در بخش  اورژانس بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه به شدت احساس می شود بنابراین، شبکه بهداشت و درمان بانه آمادگی دارد  با پزشکان عمومی که تمایل به همکاری در اورژانس این بیمارستان را دارد  قرار داد همکاری امضاء کند.

دکتر منصوری همچنین به کمبود پزشک در تخصص های ارتوپدی و گوش و حلق و بینی در بانه نیز اشاره کرد و گفت:اگر چه در هر رشته تخصصی نیاز است که حداقل دو پزشک متخصص وجود داشته باشد تا بیماران بتوانند برای درمان مراجعه کنند اما در حال حاضر ، در بخش گوش و حلق و بینی در بانه متخصصی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت:  عدم وجود متخصص در برخی از  رشته ها  مانند مغز و اعصاب نیز  به علت کمبود جمعیت و به حد نساب نرسیدن جمعیت است بطوریکه حتی شهرستان سقز آمار جمعیتی بیشتری نسبت به بانه دارد  نیز  به همین دلیل فاقد متخصص مغر و اعصاب می باشد. 

دکتر منصوری همچنین به کمبود پزشک عمومی در مراکز بهداشتی درمانی شهری نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای برنامه های "پی اچ سی شهری" نیز به چهار پزشک عمومی نیازمندیم.

وی با اشاره به سطح خدمات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: همکاران ما در شبکه و مرکز بهداشت و درمان بانه نهایت سعی و تلاش خود را در تامین رضایت مردم به کار می گیرند چون متعهد و هم قسم برای خدمت رسانی به آحاد مختلف مردم هستند. 



برچسب ها :

روز پزشکشبکه بهداشت و درمان بانهکمبود پزشک عمومی در بیمارستان بانهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی