سه شنبه 28 مهر 1394 / 10:11|کد خبر : 179|گروه : اجتماعي

چه کسی پاسخگو است

هدر رفت آب در چهار راه حمزه آباد و بیخیالی مسئولان آبفا ی بانه+ عکس

هدر رفت آب در چهار راه حمزه آباد و بیخیالی مسئولان آبفا ی بانه+ عکس

در حالی که کمبود منابع آبی بعنوان یک معضل در کل کشور و بویژه شهرستان بانه مطرح است و همواره مدیران کلان کشوری و شهرستانی شعار صرفه جویی سر می دهند اما گاها سهل انگاری هایی در سطح شهرستان روی می دهد که آثار مخرب آن به مراتب از میلیاردها تومان تبلیغات جهت نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، کاهش نزولات جوی و افزایش دمای زمین طی چند سال اخیر  موجب کمبود  منابع  آبی و کاهش ذخایر زیرمینی این موهبت الهی شده بطوریکه  مدیران کلان کشوری و شهرستانی همواره شعار صرفه جویی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب را سر داده اند.


در این بین شهرستان بانه بدلیل نداشتن سفره های زیرزمینی و کمبود منابع ذخیره آبی و ورود سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر به این شهرستان بیش از سایر شهرهای استان کردستان در معرض تهدید کم آبی قرار دارد  و انتظار می رود که همه مردم در مصرف آب و مدیریت صحیح آن تلاش کنند
اما گاها سهل انگاری هایی در سطح شهرستان روی می دهد که آثار مخرب آن به مراتب از میلیاردها تومان تبلیغات جهت نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیز بیشتر است.
 

طبیعی است تا زمانی که مسئولین و کارکنان ادارات از خود شروع نکرده و در مصرف بهینه و آماده سازی بسترهای لازم جهت انجام این رفتار مهم و خداپسندانه گام برندارند، هر چقدر برای صرفه جویی و مصرف بهینه هزینه کنند منتج به نتیجه نخواهد شد زیرا مردم با مشاهده برخی سهل انگاری ها لب به انتقاد گشوده و وقتی باصطلاح بی خیالی بخشی از یک مجموعه را می بینند نسبت به کل مجموعه بدبین شده و دیگر تبلیغات و هزینه کردهای آنچنانی نیز هیچ تاثیری بر روند مصرف آنان نخواهد گذاشت.
 

موضوعی که نمونه ای کوچک اما تاثیرگذار آن در  چهار راه حمزه آباد بانه اتفاق افتاده است که بیش از چندین روز از شکستگی  لوله آب این خیابان می گذرد و به گفته ساکنین این منطقه علی رغم تماس های مکرر با شماره های مختلف شرکت آب و فاضلاب اما تاکنون هیچ کارشناسی برای بررسی مشکل احتمالی و ترمیم لوله مورد نظر مراجعه نکرده است.

 

با نگاهی به  این موضوع این سئوال مطرح می شود که براستی اشکال کار از کجاست؟ و چرا باید بررسی ترکیدگی احتمالی یک لوله آب این مدت به طول انجامیده و همین موضوع موجب بی اعتمادی مردم به مجموعه خدوم و پرتلاشی همچون آب و فاضلاب شهری شود؟

البته به دلیل ناآشنایی به مسایل فنی هیچ گاه تصمیم نداریم به حوزه ای تخصصی مانند آب ورود کنیم اما آنچه مهم است این مطلب است که چه بسا با یک بررسی ساده ممکن است جلوی  هدر این نعمت با ارزش الهی  گرفته شده و بدین گونه از ترویج بی اعتمادی به این مجموعه جلوگیری گردد.

آرباباخبر: هدر رفت آب در بانه

آرباباخبر: هدر رفت آب در بانه

آرباباخبر: هدر رفت آب در بانه

آرباباخبر: هدر رفت آب در بانه

 



برچسب ها :

بانههدر رفت آبمدیریت مصرف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی